י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המחסור במקומות הכליאה

גורם ביטחוני חושף: "צה"ל צריך להחליט אלו מבוקשים לעצור ואלו לא"

אחרי שחרורם של חמישה מחבלים בכירים בחמאס, גורמים ביטחוניים טוענים כי צה"ל צריך להחליט אלו מבוקשים לעצור ואלו לא, בשל המחסור במקומות הכליאה. שב"ס: "מעולם לא ביקשנו לשחרר עצורים"

גורם ביטחוני חושף: "צה"ל צריך להחליט אלו מבוקשים לעצור ואלו לא"
אילוסטרציה צילום: unsplash

במערכת הביטחון מותחים ביקורת על מצוקת הכליאה, וחושפים כי צה"ל צריך להחליט אלו מבוקשים לעצור ואלו לא, ולשחרר מחבלים. כך בין היתר שוחררו בשבוע שעבר חמישה בכירים בחמאס שנעצרו בתחילת המלחמה, בתוכם שרים לשעבר בממשלה הנייה. 

בין המשוחררים נמנו באסם זעייר, ממייסדי חמאס בחברון וחבר פרלמנט מטעם חמאס, ונאיף רג'וב, נציג העיירה דורא בפרלמנט מטעם חמאס ושר בממשלת איסמעיל הנייה. 

גורמים ביטחוניים אומרים ל"ישראל היום" כי הם נאלצים לקבל החלטות קשות עקב חוסר המקום: "אין מקומות לכליאת מבוקשים, ובשב"ס לא מטפלים בזה. מאז 7 באוקטובר עברו עשרה חודשים, תקימו משהו". 

עוד הוסיפו: "צה"ל צריך לקבל החלטה אלו מבוקשים לעצור ואלו לא. צה"ל צריך כרגע לקבל החלטה אם לכלוא עזתי שנתפס כשהוא נמצא ביו"ש בניגוד לחוק ויכול להוות סיכון, לבין מבוקש שעלול להיות מסוכן באופן מיידי. לא ניתן להמשיך כך". 

משב"ס נמסר כי "בניגוד מוחלט לנטען, שב"ס מעולם לא ביקש מצה"ל או שב"כ לשחרר עצורים ביטחוניים מסיבות של מצוקת כליאה, אלא רק לקבל עדכון מראש על מעצרים על מנת להיערך לקליטת העצורים. כל החלטה המתקבלת על שחרור של עצורים ביטחוניים - היא על דעת הגורם המחליט לשחררם בלבד בשב"כ או בצה"ל, ויש להצר על הניסיון של גורמים עלומים להטיל דופי בשב"ס". 

"כמו כן, החל מחודש אוקטובר 2023 שב"ס קלט מעל 6400 אסירים ועצורים נוספים באמצעות הצפפה ובינוי מהיר וחסר תקדים. בוצע בשב"ס פרויקט בינוי מואץ של מקומות כליאה חדשים. במסגרת זו, נוספו 2,500 מקומות כליאה בבתי הכלא הביטחוניים. מתוכם, 1,600 מקומות כליאה בבינוי ו-900 מקומות כליאה באגפי אוהלים בכלא קציעות. מחודש אפריל 2024 בהתאם לתקציב שאושר בממשלה, החל שב"ס בבניית 936 מקומות כליאה נוספים, ואלו צפויים להסתיים בחודשים הקרובים. בנוסף לבינוי החירום במלחמה, ישלים שב"ס עד לסוף שנת 2024 פרויקט בינוי של כ-1,200 מקומות כליאה חדשים בבתי הכלא ברחבי הארץ", נמסר.

שב"ס צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}