ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"אין אכיפה"

גורמי ביטחון מתריעים על עלייה חדה באלימות נערי הגבעות

הגורמים מתריעים על עלייה בהיקף המשתתפים בפעולות ובאופן הגלוי שבו הן נעשות, כאשר מנגד ישנה דווקא צניחה במספר המעצרים

ההתפרעות בכפר ג'ית
ההתפרעות בכפר ג'ית צילום: באדיבות המצלם

ברקע ההתפרעויות בכפר ג'ית ביום חמישי, גורמים בצבא מתריעים על עלייה חדה בפעילות האלימה מצד נערי גבעות נגד פלסטינים ביהודה ושומרון, בעיקר בהיקף המשתתפים בפעולות ובאופן הגלוי שבו הן נעשות, כאשר מנגד ישנה דווקא צניחה במספר המעצרים המשטרתיים. כך דווח הבוקר (ראשון) בכאן חדשות. 

לדברי הגורמים, ישנה תחושה בקרב הפעילים הקיצוניים שהכול מותר בהיעדר משילות ואכיפה באיו"ש וישנן יוזמות חיכוך עם פלסטינים על בסיס יומי.

כזכור, ביום חמישי האחרון הגיעו כ-150 רעולי פנים יהודים לכפר ג'ית שבשומרון והציתו מבנים וכלי רכב פלסטיניים. אדם נהרג והיו מספר פצועים. נגרם נזק רב למבנים ולרכוש. לפי הערכות צה"ל, ההרוג בפרעות בכפר נורה על ידי אחד הפורעים, כפי שפורסם בחדשות הערב בכאן 11 אמש.

בשבת, שישה רעולי פנים ניסו לחדור לכפר רוג'ייב שבאזור שכם רעולי פנים ומצוידים בגז פלפל. כוחות צה"ל הצליחו למנוע זאת ובהמשך, המשטרה הגיע לתחקר את אחד החשודים שעוכב לחקירה על ידי הכוחות.

ביום שישי, התייחס ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, להתפרעויות וגינה אותן: "אנחנו יודעים שמדובר בקבוצה של נוער שוליים אלים, שרובו בכלל לא מהשומרון. אני בז להם כמו רוב תושבי המדינה". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב'.

נוער גבעות יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}