ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרטים חדשים

כך חוסל רמטכ"ל חיזבאללה: פריצה לרשת פנימית ושיחת טלפון מסתורית

רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר חי מתחת לרדאר ורק מעטים נחשפו לשמו או למראהו, עד שלאחר חיסולו התקשורת בלבנון פרסמה תמונות של האיש הלא הנכון. הוול סטריט ג'ורנל חושף פרטים חדשים על המבצע המורכב לחיסולו של פואד שוכר

כך חוסל רמטכ"ל חיזבאללה: פריצה לרשת פנימית ושיחת טלפון מסתורית
פואד שוכר צילום: חיזבאללה

פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה חמק מארה"ב במשך ארבעה עשורים, מאז אחריותו לההפצצה ממנה נהרגו 241 חיילים אמריקאים בבירת לבנון. בסוף יולי, תקיפה אווירית ישראלית חיסלה אותו בקומה השביעית של בניין מגורים לא הרחק מהמקום בו קטל חייהם של חיילים אמריקאים.

האיש היה אחד ממייסדי ארגון הטרור חיזבאללה, ומהפעילים הבכירים ביותר שלו. ידיד ותיק של המנהיג חסן נסראללה שמילא תפקיד מפתח בפיתוח ארסנל הטילים שהפך את חיזבאללה למיליציה הלא-מדינתית החמושה ביותר בעולם. ב-10 החודשים האחרונים הוא פיקד על הלחימה ההולכת וגוברת של הארגון עם ישראל.

אולם למרות היותו אחת הדמויות החשובות ביותר בתולדות חיזבאללה, הוא חי חיים כמעט בלתי נראים, והופיע רק במפגשים קטנים של ותיקי הארגון. הוא הופיע בציבור בתחילת השנה כדי להשתתף בהלוויה של אחיין שנהרג על ידי ישראל אבל רק למספר דקות. שוכר היה כה חשאי עד שכלי תקשורת לבנוניים שדיווחו על מותו פרסמו תמונות של האיש הלא נכון, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

באותו ערב, לפי גורם בחיזבאללה, קיבל שוכר טלפון ממישהו שאמר לו לעלות לדירתו חמש קומות למעלה. את היום האחרון שלו העביר שוכר במשרדו, בקומה השנייה בבניין מגורים בדאחייה. הוא התגורר באותו בניין, בקומה השביעית כדי למנוע את הצורך לנוע יותר מדי. בסביבות השעה 19:00 נהרג שוכר עם אשתו, שתי נשים נוספות ושני ילדים. יותר מ-70 בני אדם נפצעו, כך לפי משרד הבריאות הלבנוני. הפצצות הישראליות הוטלו אל תוך הדירה ולעבר שלוש קומות תחתיה.

העיתון מדווח כי מטרת ישראל הייתה לגרום לשוכר לעלות לקומה השביעית, שם יהיה קל יותר לחסל אותו בין הבניינים שמסביב. השיחה שגרמה לו לעלות לקונה השביעית הגיעה ככל הנראה ממישהו שפרץ לרשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה.

חיזבאללה ואיראן ממשיכים לחקור את הכישלון המודיעיני, אך מאמינים שישראל ניצחה את המעקב הנגדי של הארגון באמצעות טכנולוגיה ופריצה טובה יותר, אמר גורם בארגון.

החיסול היווה מכה קשה לחיזבאללה, הוציא מכלל פעילות את אחד מטובי האסטרטגים של הארגון וחשף את החדירות המודיעינית של הארגון. יחד עם מותו שעות לאחר מכן של איסמעיל הנייה, בהתקפה ישראלית בטהראן, המזרח התיכון הגיע לסף מלחמה אזורית שארה"ב מנסה כעת למנוע.

שוכר היה אחראי להרחבת ארסנל הטילים של חיזבאללה מכ-15,000 רקטות וטילים לכ-150,000, כולל טילים נגד ספינות ומל"טים. הוא הפך לאיש החשוב של משלוחים מאיראן, דרך סוריה, של רכיבים שהפכו רקטות לא מונחות לרקטות מונחות מדויקות (פרויקט דיוק הטילים).

לאחר החיסול לקח זמן למצוא את גופתו שהושלכה מההדף לדירה סמוכה. "שמענו את שמו, אבל מעולם לא ראינו אותו", אמרה שכנה מבניין ליד שבו סמוך. "הוא היה כמו רוח רפאים".

מאז החלה הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, הארגון נקט אמצעי ביטחון נוקשים בקרב פעיליו. נסראללה, הורה למחבלי חיזבאללה ומשפחותיהם לא להשתמש בטלפונים. חיזבאללה גם החל להשתמש בשפות קוד גם ברשת הפנימית שלו ולא רק ברשת החיצונית. 

חיזבאללה פואד שוכר לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}