י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גילויים חדשים

המחדל של אמ"ן ו-8200, קצין המודיעין הזהיר מפני סימנים למתקפה

המחדל של אמ"ן ויחידה 8200 ממשיך להתברר: אירועים חריגים שזוהו ולא טופלו. חיילים ב-8200 זיהו אירועים חריגים ברצועה, אבל הם לא מתקשרים לאיש, אלא שולחים במהלך הלילה שישה מיילים שונים ליוזר לא רלוונטי

המחדל של אמ"ן ו-8200, קצין המודיעין הזהיר מפני סימנים למתקפה
מחבלים פורצים לישראל בשבעה באוקטובר צילום: צלמי פלאש90

ליל 6 באוקטובר, 12 בלילה, לפני שעתיים וחצי נדלקו סימים ברצועה, זהו סימן דרמטי, וזה אמור להדליק את כל הנורות האדומות. קצין המודיעין א' מנסה להעיר את המערכת, ואת שיחת הטלפון הראשונה הוא מקיים עם עוזרו של ראש אמ"ן אהרון חליוה. זה לא גורם לחליוה לקטוע את חופשתו באילת באותו סוף שבוע.

הטלפון השני הוא למפקדו, אלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן, שבעקבות השיחה יוצא מביתו שבצפון, מגיע לפיקוד ומעדכן את הרמטכ"ל הרצי הלוי.

על פי הדיווח של עמרי מניב בחדשות 12, מעט אחרי שלוש לפנות בוקר מפקד יחידה 8200 יוסי שריאל מתכתב עם א' שאומר לו: "יש פה אירוע חריג מאוד, יש העלאת כוננות בצד השני, השאלה היא למה?". הוא מפציר בשריאל לקבל מידע מודיעיני ממערכת טכנולוגית חשובה במיוחד שמספקת כבר כמה שנים מידע חשוב על חמאס.

שריאל בודק ומגלה שהמערכת הקריטית הזאת לא פועלת כבר כמה שעות. א' ממשיך להתעקש - תקפיץ את מי שצריך מהבית, אני חייב להבין מה קורה. שריאל משיב לו: "ייקח כמה שעות, אבל בסוף נצליח להביא". ארבע שעות לאחר שהמערכת הפסיקה לעבוד, ב-8200 מקפיצים את החיילים. זה כבר היה מאוחר מדי. כשהיא חוזרת לפעול השעה 6:30 בבוקר.

עוד מתחקיר חדשות 12, גם חיילים ב-8200 זיהו אירועים חריגים ברצועה, אבל הם לא מתקשרים לאיש, אלא שולחים במהלך הלילה שישה מיילים שונים ליוזר לא רלוונטי. גם זה לא משנה את הערכת המצב. בכלל, לאורך הלילה כולו אין אפילו הערכת מצב אחת, לא ב-8200 ולא באמ"ן.

השעה חמש בבוקר, קמ"ן א' מקיים עוד שיחה, כאשר הפעם על הקו ראש חטיבת המחקר באמ"ן, עמית סער. א' מעדכן אותו על הסימנים המעידים מעזה, מביע דאגה רבה ממה שעלול להתרחש, אלא שסער מרגיע אותו: "זה לא מלמד על התרעה".

אמ"ן יחידה 2800 מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}