ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
באופן חריג

צה"ל ושב"כ פרסמו את שם המחבל שנעצר וחשף את מבצעי הפיגוע

באופן חריג צה"ל ושב"כ פרסמו את שם המחבל שחשף את שני המחבלים שחוסלו בג'נין אתמול. השניים היו מעורבים בפיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצח יהונתן דויטש הי"ד, ובפיגוע המטען בג'נין בו נפל סרן אלון סקאג'יו הי"ד

צה"ל ושב"כ פרסמו את שם המחבל שנעצר וחשף את מבצעי הפיגוע
מחבלים בג'נין צילום: אסר אישתיה, פלאש 90

צה"ל חיסל אתמול בג'נין שני מחבלי חמאס בכירים שהיו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש הי"ד ובתכנון וביצוע של פיצוץ הנמ"ר בג'נין, שבו נפל סרן אלון סקאג'יו הי"ד.

דובר צה"לסרן אלון סקאג'יו הי"דצילום: דובר צה"ל

המחבלים, אחמד אבו ערה וראפת דואסי, חוסלו בתקיפת כלי טיס על רכב בכיכר אל-בטיחה שבצפון-מערב העיר. בכאן חדשות דווח כי כל חוליית המחבלים שנסעה בו הייתה במעקב לאחרונה. לאחר התקיפה, התפתחו חילופי אש בין מחבלים לאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בעיר.

באדיבות המשפחהיהונתן דויטש הי"דצילום: באדיבות המשפחה

הרכב שהותקף בג'נין צילום: דו"צ

צה"ל ושב"כ מסרו אתמול כי המחבל אחמד אבו ערה מעקאבה היה מעורב בפיגועים נוספים. הוא גם שימש גורם בכיר שמעורב בייצור של מטענים למטרות טרור. המחבל ראפת דואסי מסילת אלחרתיה היה בכיר בתשתית חמאס הצבאית באזור ג'נין. השניים עלו בחקירת שב"כ של יאסין ע'נאם, שנעצר על מעורבותו בתכנון הפיגוע. באופן חריג שמו של מוסר המידע פורסם בהודעת צה"ל ושב"כ.

תיעוד מחיסול המחבלים מהאוויר צילום: דובר צה"ל

בכאן 11 דווח כי השניים אחראים למארב המשולש ב-23 ביולי, בו פוצצו מחבלים מטען חבלה על גדר ההפרדה, ליד היישוב מירב, שבו נפצעו קל שני עובדי משרד הביטחון.

הפלסטינים דיווחו כי צה"ל ניסה לעצור לפני שבועיים את המחבל אחמד אבו ערה, בכפר עקאבה שבאזור טובאס, אך הוא לא היה במקום. לפני הפיגוע בבקעת הירדן, נעצר יאסין ע'נאם, שלפי צה"ל סיפק את המידע באמצעותו הוא חוסל. באותה פעילות צה"ל בעקאבה נהרג גם בנו של ע'נאם, עמיד, שהיה פעיל בזרוע הצבאית של חמאס.

בצה"ל ושב"כ פועלים למצוא את חוליית המחבלים, שביצעה את הפיגוע סמוך לצומת מחולה והצליחה להימלט אחרי הפיגוע ובמערכת הביטחון סימנו את צפון השומרון כמקום אליו הם ינסו להמלט.

 

יהונתן דויטש אלון סקאג׳יו ג'נין מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}