י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
תקרית קטלנית ברצועה

חלל נוסף: מרדכי בן שועם הי"ד, בן 34 נהרג ממטען לצד חברו

רס"ם (מיל׳) מרדכי יוסף בן שועם בן 34, מגבע בנימין, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. מוקדם יותר פורסם כי רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד, מראש העין, נפל ברצועה. שניהם מגדוד 8119, חטיבת ירושלים (16). השניים נפלו באותה תקרית

חלל נוסף: מרדכי בן שועם הי"ד, בן 34 נהרג ממטען לצד חברו
מרדכי בן שועם (מימין) ויותם יצחק פלד הי"ד צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי רס"ם (במיל') מרדכי בן שועם הי"ד, בן 34 מגבע בנימין, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. בן שועם היה נהג משא כבד בגדוד 8119, הוא נפל לצדו של רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד הי"ד.

השניים נהרגו בעקבות פיצוץ מטען סמוך לציר נצרים במרכז רצועת עזה. בכך, מספר חללי המלחמה עלה ל-692.

במועצה אזורית בנימין ספדו לחייל שנפל: ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "איבדנו אדם גדול ומסור למשפחתו ולכל מי שהיה במחיצתו. הוא היה מהעובדים המסורים ביותר של החברה לפיתוח. בשנה האחרונה היה מרדכי מסור לעם ישראל בשירות מילואים ארוך מאד להגנת המולדת אותה אהב כל כך. בשעה קשה זו אנו מחבקים את אשתו נתלי היקרה ואת המשפחה כולה, ונעמוד לצידן בכל שיידרש. אני מבקש למסור חיזוק לכל תושבי היישוב אדם. זכרו של מרדכי הי"ד יהיה איתנו תמיד בהמשך בניין חבל בנימין ותקומת ארץ ישראל".

מרדכי הי"ד, נשוי לנתלי ואב לתינוקת בת 9 חודשים. התגייס למילואים בשמחת תורה ושירת במשך חודשים ארוכים. הוא נהרג השבת יחד עם המ"פ שלו במשימה מבצעית.

מרדכי עבד בחברה לפיתוח מטה בנימין ב-5 השנים האחרונות כנהג סוואנה, והיה מעובדיה המסורים ביותר של החברה. הוא הסיע ילדים מהחינוך המיוחד, כיבד אותם והתחבב עליהם עד כדי כך שהוא הוזמן לחגיגות ימי הולדת של הילדים אותם הסיע.

פרטי התקרית

בסביבות השעה 12:00 הכוח נכנס בשיירה לפאתי שכונת זיתון בשיירה לוגיסטית כדי להעביר משאבים לכוחות הלוחמים שנמצאים בפשיטה באזור. מטען הופעל בציר הנסיעה של הכוח ופגע בחיילים. לאחר פיצוץ המטען 3 מחבלים יצאו ממבנה סמוך וניסו לירות לעבר הכוח באמצעות נשקים, בגל"צ דווח כי הכוח השיב אש לעבר המחבלים, אך הם הצליחו להימלט.

מרדכי בן שועם יותם יצחק פלד מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}