ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מהומת ענק

צפו: דם, מכות ואגרופים בקטטה בפרלמנט הטורקי

קטטה פרצה בין מחוקקים טורקים ביום שישי במהלך ויכוח על איש אופוזיציה שנכלא ל-18 שנות מאסר בגין חלקו במהומות נגד הממשלה ב-2013. לטענת המחוקקים מהאופוזיציה, האישומים הגיעו ממניעים פוליטיים

צפו: דם, מכות ואגרופים בקטטה בפרלמנט הטורקי
המהומה בפרלמנט הטורקי צילום: רשתות חברתיות

קטטה ענקית פרצה בין מחוקקים טורקים ביום שישי במהלך ויכוח סוער על איש אופוזיציה שנכלא. חבריו טוענים שאישומים היו ממניעים פוליטיים.

חבר הפרלמנט אחמט סיק, מאותה מפלגה של איש האופוזיציה הכלוא, הותקף על ידי מחוקק ממפלגת השלטון של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בזמן שדיבר על הדוכן. סיק כינה את חברי מפלגת השלטון "ארגון טרור".

בתגרה שלאחר מכן, שבה היו מעורבים עשרות מחוקקים, נפגעה חברת פרלמנט, דם נראה על מדרגות המובילות אל הדוכן.

המהומה בפרלמנט הטורקי צילום: רשתות חברתיות
 
על פי הדיווח בטורקיה, חבר אופוזיציה נוסף נפצע. יש לציין כי מהומות אלימות אינן נדירות בקרב המחוקקים בטורקיה.  "זה מצב מביש", אמר אוזגור אוזל, העומד בראש מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר. "במקום שמילים יעופו באוויר, אגרופים עפו, יש דם על הקרקע. הם מכים נשים".
 
מהומות ענק בפרלמנט צילום: רשתות חברתיות
 
הישיבה של האסיפה הלאומית הגדולה של טורקיה דנה בעניינו של קאן אטלאי, שנבחר מהכלא מטעם מפלגת הפועלים של טורקיה, בבחירות בשנה שעברה.

בשנה שעברה הוא נידון ל-18 שנות מאסר על תפקידו בהפגנות נגד הממשלה ב-2013, שערערו על שלטונו של ארדואן, אז ראש ממשלת טורקיה.

טורקיה רגיפ טאיפ ארדואן מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}