ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"עסקה עכשיו"

המונים קראו לשחרור החטופים ולהתפטרות הממשלה

כמה אחדים מבני משפחות החטופים כתבו עם צבע על הכביש ברחוב בגין בתל אביב "עסקה או הסלמה" ולאחר מכן הוצתה על הכביש מדורה. מירי בן עמי, אמו של יוסף חיים אוחנה בהפגנה בתל אביב: "אמא לעולם לא מוותרת עליך"

המונים קראו לשחרור החטופים ולהתפטרות הממשלה
הפגנה בכיכר החטופים צילום: אלדמע מילשטיין

המונים השתתפו בשורה של מחאות שהתקיימו הערב (מוצאי שבת) ברחבי הארץ, בקריאה לממשלה לחתום על עסקה לשחרור החטופים, וברקע השיחות בדוחא. המחאות התקיימו ב"כיכר החטופים" בתל אביב, בצומת קפלן וברחוב בגין. בנוסף, קראו חלק מהמוחים לקבוע מוע לבחירות.

הפגנות נוספות התקיימו בצומת חורב בחיפה, בפארק המדע ברחובות, בכביש 65 סמוך לכרכור ועוד. 

כמה ממשפחות החטופים כתבו עם צבע על הכביש ברחוב בגין בתל אביב "עסקה או הסלמה" ולאחר מכן הוצתה על הכביש מדורה.

מהמחאה בכיכר החטופים: 

ירדן גונן, אחותה של רומי גונן שתציין מחר את יום הולדתה ה-24 בשבי החמאס: ״איך אני יכולה להמשיך להתקיים בעולם כזה, שאני רואה שלא כולם עושים כל מה שהם יכולים. ה"חטופים שלנו" הם בני אדם. אנשים שהם עולם ומלואו. בשביל אחרים הם פרצוף של אדם שנגע בהם, או שהם מתחברים למשפחה שלו, בשבילי זאת אחותי הקטנה! ומי אנחנו כחברה אם לא כל כולנו נעשה הכל כדי להחזיר כל אחד ואחת מהם הביתה?״

מור קורנגולד, אחיו של טל שהם: "״עסקה עכשיו״ זאת לא סיסמה כמו "הניצחון המוחלט" - זאת תכנית פעולה. תכנית הפעולה האפשרית היחידה. אנחנו, כולנו, אני ואתם, יודעים שיש אפשרות אמיתית לעסקה. בשעה זו חוזרים חברי המשלחת הישראלית מדוחא שבקטאר, והשעות הן שעות גורליות - לאח שלי, לחטופים, לחיילים, לעקורים מביתם - לכל המדינה. 

"שר הביטחון, כל בכירי מערכת הביטחון, וגם לא מעט שרים בממשלה אומרים פה אחד: עסקה זה הדבר הנכון: זה נכון ללחימה, נכון לשיקום אמון העם, נכון ללכידות, ומעל הכל- נכון לישראלים שנחטפו ומוחזקים בשבי".

עילי דוד, אחיו של אביתר דוד: "נסו לדמיין את התחושה של אח גדול צופה בסרטון שבו אחיו הקטן מובל באלימות בידי מחבל. הכאב והחרדה אינם ניתנים לתיאור, אבל אני נחוש להמשיך להילחם למענו. אני בסך הכל אח גדול שרוצה את אחיו הקטן בבית, שיקבל את החיים שמגיעים לו. ברור לי שהוא חי ועושה הכל כדי לשרוד, אך גם ברור לי שהוא נמצא בסכנה איומה ונוראה.

"במעמד זה אני פונה לראש הממשלה ולצוות המשא ומתן: הגיעה העת לדאוג שכל חטוף יחזור בהקדם, בהסכם שיבטיח את ביטחוננו. יש לכם תמיכה מלאה מעם ישראל – אל תפחדו לקחת את ההחלטות המוסריות ביותר ולהשיב את החטופים. השבת החטופים תהיה ההתחלה של שיקום החברה שלנו ושל השבת האמון בהנהגה".

אלי אלבג, אביה של לירי אלבג: "רק עסקה זה הנצחון המוחלט. בעיית החטופים היא בעיית מדינת ישראל השלמה. אני שומע את הצמרת הביטחונית שאומרת לנו שהחמאס מפורק. זה הזמן לעסקה. גם החמאס רוצה את זה, גם איראן וחזבאללה בשקט שלהם רוצים את זה.

"אם לא תהיה עסקה, תהיה מלחמה ארורה. ובמלחמה הארורה הזאת יודעים איך נכנסים אבל לא יודעים איך יוצאים. לא יודעים את סופה. מדינת ישראל הקריבה 1,600 נרצחים, 600 חיילים שנלחמו עד המוות, למען בטחון מדינת ישראל. יש מאה אלף עקורים מבית, כבר עשרה חודשים, עד מתי? לא תהיה לנו אופציה אחרת כי אחרת נחרוץ את גורלם ואת גורל מדינת ישראל. והאיזור כולו״.

מירי בן עמי, אמו של יוסף חיים אוחנה: "יוסף חיים נחטף ממסיבת הנובה. החבר שהיה איתו מספר שהם הגישו עזרה לפצועים, סחבו מישהי לאמבולנס ואף דאגו להביא ציוד רפואי לפצוע. ליוסף חיים יש לב טוב ואוהב לעזור, כאשר נזקקתי לעזרה כספית, הוא שם לי את הכסף במעטפה וכתב עליה: אמא לעולם אל תפסיקי לחייך".

מירי פנתה לבנה: "אם אתה מקשיב, אני רוצה לומר לך, שהאחים שלך אוהבים ומתגעגעים אליך. אני אוהבת אותך מאד, מתגעגעת אליך, מתפללת עליך, ועושה כל מה שביכולתי בע"ה כדי שתשוב. אמא לעולם לא מוותרת עליך".

מחאות הפגנות תל אביב החטופים הישראלים ברצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}