ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
פילוח הנתונים

בעקבות פסיקת בג"ץ: רוב ענק בגוף הבוחר למועמד הציונות הדתית לרב הראשי

לפי פילוח הנתונים שמפרסם 'ישראל היום', הורדת נציגי הרבנים הראשיים מהגוף הבוחר בגלל סאגת מינוי הרבניות, מביאה לרוב מוחץ של 72 דתיים לאומיים וחילוניים, לעומת 55 הנציגים החרדים • האם במטה של הרב מאיר כהנא יכולים כבר לחגוג ניצחון?

בעקבות פסיקת בג"ץ: רוב ענק בגוף הבוחר למועמד הציונות הדתית לרב הראשי
הגר"ר מאיר כהנא צילום: באדיבות המצלם

בדרך לבחירת רב דתי לראשות הרבנות הראשית? מפילוח חברי הגוף הבוחר המתפרסם הבוקר ב'ישראל היום לאור החלטת בג"ץ, עולה כי יש רוב שעשוי לתמוך במועמד דתי לאומי. 

בסביבת הגאון הרב מאיר כהנא, שנבחר על ידי וועדת הרבנים של הציונות הדתית בשנה שעברה כמועמדם לתפקיד, חשים אופטימיות לנוכח הנתונים, זאת למרות שגם כך סמוטריץ' עשוי להביא להם את תמיכת ש"ס מכח הדיל שלו עם דרעי בהסכמים הקואליציוניים. אבל אין ספק שהנתונים החדשים משחקים לטובתם עוד בטרם שיקלול קולות הדיל.

כזכור, בג"ץ קבע בשבוע שעבר כי יש לקיים את הבחירות לרבנות הראשית לא יאוחר מסוף חודש ספטמבר, ואלו ייערכו כנראה באסיפה בוחרת מצומצמת. כתוצאה מההתנגדות הגורפת של חברי הרבנות הראשית למנות נשים בתקן של רבניות, ככל הנראה יחסרו נציגי הרבנים הראשיים מהגוף הבוחר ולכן הוא ימנה 140 חברים במקום 150 המקוריים.

כתוצאה מכך, נראה לפי פילוח הנתונים כרגע, כי לראשונה מזה שנים רבות רוב חברי האסיפה הבוחרת הינם דתיים לאומיים וחילונים. כך, יש בגוף הבוחר כרגע 72 דתיים לאומיים וחילוניים, לעומת 55 נציגים חרדים. לצדם יש 13 נציגים של תנועת חב"ד. אם יצטרפו לגוש הדתי-חילוני הם יעלו אותו ל-85 נציגים, ואם יצטרפו לגוש החרדי הוא יעמוד על 58 נציגים.

יצויין כי המספרים הללו אינם מוחלטים, מכיוון שיש רבנים חרדים שנמצאים על הרצף הציוני ורבנים שהם על הרצף הדתי-חרדי. חלק מראשי הערים גם כן, הינם אולי חילונים, אבל כלל לא בטוח שיצביעו לבסוף למועמד דתי לאומי.

כרגע יש על הנייר עוד שני מועמדים שמנסים לטעון לכתר במגרש הדתי מלבד הרב כהנא. מדובר בהרב מיכה הלוי והרב אליעזר איגרא. אולם עמיאל ירחי מפרסם ב'מקור ראשון' כי סמוטריץ' הבהיר כי לא יתמוך בהם מאחר והפרו את התחייבותם לוועדת הרבנים כי לא יתמודדו נגד מועמד הוועדה שהוא כאמור הרב מאיר כהנא.

באדיבות המצלםהפילוחצילום: באדיבות המצלם

הרב מאיר כהנא הבחירות לרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}