י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מעצרים נרחבים

שבעה מחבלים תכננו פיגוע תופת בקהילה היהודית בארגנטינה

שבעה חברים בארגון טרור אסלאמי תכננו פיגועים בארגנטינה נגד יהודים. המחבלים נעצרו על ידי המשטרה. לאחר החקירה, המשטרה ערכה שמונה פשיטות על מגורי החשודים ותפסה אקדחים, חרבות, סכינים

שבעה מחבלים תכננו פיגוע תופת בקהילה היהודית בארגנטינה
פשיטת המשטרה והמעצרים בארגנטינה צילום: יחידה ללוחמה בטרור בארגנטינה

שבעה מחבלים נעצרו לאחר שתכננו פיגועים נגד הקהילה היהודית בעיר מנדוסה בארגנטינה. לפי המשרד לביטחון לאומי של המדינה, מדובר ב"ארגון טרור איסלאמי", בשמונה פשיטות שונות שביצעו, איתרו השוטרים נשקים, סכינים ומכשירים אלקטרוניים.

בארגנטינה דווח כי המשטרה הפדרלית של ארגנטינה פירקה "ארגון טרור איסלאמי" שתכנן פיגוע נגד הקהילה היהודית במנדוסה, כך מסר דובר משרד הביטחון.

היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה הפדרלית של ארגנטינה (PFA) מסרה כי התיק הועבר לבית משפט במנדוסה.

ארגנטינה, ביתה של האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, סבלה מכמה התקפות טרור על הקהילה היהודית בשנות ה-90, אז נהרגו מאות בני אדם. בשנת 1994, מחבלים תקפו את המרכז הקהילתי היהודי בבואנוס איירס אז נהרגו 85 בני אדם - הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות המדינה.

פשיטת המשטרה והמעצרים בארגנטינה צילום: יחידה ללוחמה בטרור בארגנטינה

"אנחנו הולכים להיפטר מכל אחד ואחד מהפושעים האלה שמתכוונים לזרוע פחד בקרב ארגנטינאים, והם ישלמו", כתבה שרת הביטחון פטרישיה בולריץ ברשתות החברתיות.

החקירה החלה לאחר איום נגד עיתונאי המשתייך לקהילה היהודית במנדוסה, העיתונאי הגיש תלונה למשטרה. כוחות הביטחון זיהו את האחראי לאיומים, מה שהוביל אותם לארגון הטרור. החוקרים מצאו שיחות של חברי הארגון ברשתות החברתיות שם תכננו תקיפה על הקהילה היהודית.

"הארגון הזה השתמש ברשתות כדי להפיץ הודעות שנאה, תוכניות תקיפה ותכנים מקבוצות טרור כמו המדינה האסלאמית ותנועת הטליבאן", כתבה בולריץ בפוסט שלה.

לאחר החקירה, המשטרה ערכה שמונה פשיטות על מגורי החשודים ותפסה אקדחים, חרבות, סכינים, טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים. שבעת החברים החשודים נעצרו במעבר גבול בין ארגנטינה לצ'ילה ובנמל התעופה הבינלאומי בבואנוס איירס.

חיזבאללה טאליבן אנטישמיות ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}