י"ב אלול התשפ"ד
15.09.2024
סיכום חדשות השבת

מטחים לגליל; ביידן: התקדמות ממשית במו"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למשא ומתן בדוחא, ואמר כי "ההסכם באופק" | לפי הניו יורק טיימס איראן צפויה לדחות את תגובת הנקם | חברת החשמל הלאומית בלבנון הודיעה כי הופסקה אספקת החשמל מטעמה | סיכום חדשות השבת

מטחים לגליל; ביידן: התקדמות ממשית במו"מ
מלחמת חרבות ברזל, רפיח צילום: Oren Cohen/Flash90

סיכום חדשות השבת

● לשכת ראש הממשלה מסרה בתום השיחות בדוחא: "צוות המו"מ לעניין עסקת החטופים עדכן היום את ראש הממשלה על מצב השיחות בדוחה. הצוות הביע בפני ראש הממשלה אופטימיות זהירה באשר לאפשרות להתקדם לעסקה, על-יסוד ההצעה האמריקנית העדכנית (שמתבססת על מתווה ה-27.5) - הכוללת מרכיבים המקובלים על ישראל. יש לקוות כי הלחץ הכבד על חמאס מצד ארצות-הברית והמתווכות יוביל להסרת התנגדותו להצעה האמריקנית, ויאפשר פריצת דרך במגעים".

● בלבנון מדווחים על עשרה הרוגים בתקיפת בניין מגורים בידי צה"ל בוואדי אל-כפור. דובר צה"ל הודיע כי הותקף מבנה ששימש את חיזבאללה לאחסון אמצעי לחימה. בעקבות האירוע בוצעו שני מטחים לעבר צפת והסביבה. שני חיילים נפצעו מהירי. במקביל, דובר צה"ל הודיע כי זוהו כ-55 שיגורים שחצו משטח לבנון לגליל, לא היו נפגעים. 

● נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הלילה למשא ומתן בדוחא, ואמר כי "ההסכם באופק - שאף אחד באזור לא ינסה לפגוע בתהליך". לדבריו נרשמה התקדמות של ממש בפסגה.

● צה"ל החל לתחקר את התנהלות הכוחות שהיו נוכחים בהתפרעויות בכפר ג'ית ביום חמישי.

● ניו יורק טיימס: איראן צפויה לדחות את תגובת הנקם המתוכננת נגד ישראל על מנת לאפשר למתווכות זמן נוסף לקדם את עסקת החטופים.

● חברת החשמל הלאומית בלבנון הודיעה כי הופסקה אספקת החשמל מטעמה לכל רחבי המדינה, כולל המתקנים החיוניים של המדינה.

● ערוץ LBC הלבנוני: כטב"ם ישראלי תקף אופנוע בשכונת קדמוס בתוך העיר צור, היעד - מפקד שטח בחיזבאללה.

● צה"ל חיסל עשרות מחבלים במהלך היממה האחרונה ברצועת עזה והותקפו חוליית מחבלים ומשגר שביצעו שיגורים לעבר שטח הארץ אתמול. במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-40 מטרות טרור, בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח.

● שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח בטלפון עם שר הביטחון יואב גלנט.

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה הנשיא ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}