י"ב אלול התשפ"ד
15.09.2024
התכוונו לסחוט

חמאס תכנן לקחת בשבי גופות של חיילים בריטים

בבריטניה דווח כי לאחר שבריטניה שקלה להעביר את שגרירותה לירושלים ב-2022, חמאס תכנן לסחוט אותה ע"י גניבת גופות של חיילים בריטים מבתי קברות בעזה. בכיר ישראלי סבור כי "ייתכן וחמאס עוד יעשה שימוש באסטרטגיה הזו"

חמאס תכנן לקחת בשבי גופות של חיילים בריטים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בחמאס תכננו לגנוב שרידי גופות מקברים בעזה, שם קבורים חיילים בריטים, ולהחזיק בהם כ'חטופים' ולסחוט את הממשלה הבריטית. כך נחשף בעיתון ה"טלגרף" הבריטי, שהסתמך על מסמך שאיתרו כוחות צה"ל ברצועת עזה.

לפי ההערכות, המסמך נכתב באוקטובר 2022 על ידי פעילי חמאס, בתגובה לדברי ראש הממשלה של בריטניה באותה תקופה, ליז טראס, שאמרה כי היא שוקלת להעביר את שגרירות בריטניה מתל אביב לירושלים.

המסמך שנחשף מכיל שבעה עמודים, וכולל את רשימת הדרישות של חמאס ואת התוכנית לחפור בבית הקברות בעזה, להוציא את שרידיהם של החיילים הבריטים שקבורים במקום ולהחזיק בהם לצורך סחיטה. בין היתר, התברר כי חמאס רצה לדרוש מבריטניה להעביר את הקברים של חיילי חבר העמים מחוץ לעזה ולשלם "שכירות" על השימוש במקום מאז שנת 1917 או לוותר על העברת השגרירות.

במסמך נכתב כי "אם הממשלה הבריטית לא תיענה לדרישות שלנו, עיריית עזה תפעל לפנות את כל שרידי הגופות מבתי הקברות, לאסוף אותם באתר מיועד לכך תחת צו משפטי שלנו ולהכריז על כך שהן נחשבות כחטופות עד למציאת פתרון או הסכם בנידון. הממשלה הבריטית תמצא את עצמה בעמדה מביכה אל מול הציבור הבריטי, האליטה הפוליטית והצבא שלה - אם מישהו יחלל את גופות חייליה".

רוב החיילים נהרגו או מתו בשנת 1917 במהלך המלחמה נגד השלטון העות'מאני (מלחמת העולם הראשונה) - סכסוך שהוביל בסופו של דבר לעליית המנדט הבריטי באזור - והם קבורים בבית הקברות המלחמתי של עזה סמוך לג'באליה.

לפי הדיווח, כוחות צה"ל מצאו את המסמך בתיקייה מפלסטיק במתחם שנקשר למנהיג חמאס יחיא סינוואר ולמוחמד דף. לצד מסמך הסחיטה המדובר נמצאו מסמכים נוספים, שכללו פרטים על קשרים בין חמאס לארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון ולארגוני טרור נוספים.

ב"טלגרף" צוין כי למרות שהמסמך הוכן לפני המלחמה הנוכחית בין ישראל לחמאס, בישראל סבורים כי תוכנית הסחיטה המדוברת עלולה להיות עדיין רלוונטית לחמאס.

בכיר ישראלי אמר ל"טלגרף" כי "הטקטיקה שמשתמעת מתוך המסמך הזה נועדה להטיל אימה על העם הבריטי כולו, על מנת להשפיע על החלטות פוליטיות. אין דרך לפסול את האפשרות שחמאס יעשה שימוש באסטרטגיה הזאת או בדברים דומים כדי להשפיע על סוגיות חיצוניות או כל דבר שבאג'נדה שלהם בעתיד".

חמאס מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}