ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרטי המתווה

לשכת רה"מ: המשלחת הביעה אופטימיות זהירה אחרי הפסגה בדוחא

לשכת רה"מ מסרה כי צוות המו"מ לענייני עסקת החטופים הביעה בפני ראש הממשלה אופטימיות זהירה אחרי הפסגה בדוחא. האמריקנים הגישו הצעה שכוללת התייחסות לסוגיות מרכזיות במגעים לעסקת חטופים והפסקת אש

לשכת רה"מ: המשלחת הביעה אופטימיות זהירה אחרי הפסגה בדוחא
ראש המוסד דדי ברנע צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הערב (מוצ"ש) הודעה בה נאמר כי צוותי המו"מ לענייני עסקת החטופים הביעה בפני ראש הממשלה אופטימיות זהירה אחרי הפסגה בדוחא.

"צוות המשא ומתן לעניין עסקת החטופים עדכן היום את ראש הממשלה על מצב השיחות בדוחא. הצוות הביע בפני ראש הממשלה אופטימיות זהירה באשר לאפשרות להתקדם לעסקה, על-יסוד ההצעה האמריקנית העדכנית", נמסר מלשכת נתניהו.

"ההצעה מתבססת על מתווה ה-27.5 וכוללת מרכיבים המקובלים על ישראל", הוסיפו בלשכת נתניהו. "יש לקוות כי הלחץ הכבד על חמאס מצד ארה"ב והמתווכות יוביל להסרת התנגדותו להצעה, ויאפשר פריצת דרך במגעים".

במהלך הפסגה שהתקיימה בסוף השבוע בדוחא, הציגו האמריקנים הצעה שכוללת התייחסות לסוגיות מרכזיות במגעים לעסקת חטופים והפסקת אש – במסגרתם נקבה במספר החטופים שישוחררו בפעימה הראשונה, בשמות החטופים שישוחררו ובסדר השחרור.

לפי ההצעה האמריקנית הנוכחית, נשים וחיילות ישוחררו תחילה, וככלל תהא קדימות לשחרור חטופים חיים. בשלב הראשון של העסקה ההומניטרית, ישוחררו גם אברה מנגיסטו והשאם א-סייד.

ההצעה כוללת גם את רשימת האסירים הפלסטינים שישוחררו תמורת כל חטוף ישראלי, בהם 47 אסירים ששוחררו בעסקת שליט ונכלאו מחדש בשנים האחרונות.

כמו כן, סוכם בצורה קצת יותר מפורטת על תזוזת כוחות צה"ל ברצועת עזה, במהלך 42 ימי ההפוגה והפסקת האש.

עם זאת, נותרו מחלוקות בסוגיות ליבה ובראשן שאלת יציאת כוחות צה"ל מציר פילדלפי. בעוד ישראל מתעקשת על הישארות שם, חמאס דורש כתנאי סף את יציאת הכוחות מהציר שמשמש כעורק תנועה מרכזי ברצועה.

יחד עם זאת, מנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינוואר עדיין לא החזיר את התשובה שלו, ובכלל ספק אם הוא מעודכן בכל הסיכומים והמגעים.

לקראת סוף השבוע הבא תתקיים פסגה נוספת בקהיר, שם האמריקנים מקווים להכריז על עסקה - אך הדבר נראה כרגע רחוק.

בנימין נתניהו עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}