י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אלו הפערים שנותרו

המתווכות: "ארה"ב הציגה הצעה חדשה" | חמאס: "לא תואמת את מה שסוכם"

בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס אחרי השיחות היום בקטאר כי הארגון עודכן לגבי תוצאות הפסגה ו"הן לא תואמות את מה שסוכם ב-2 ביולי". בימים הקרובים ייערכו שיחות מקצועיות ובעקבותיהן צפויה פסגה נוספת

המתווכות: "ארה"ב הציגה הצעה חדשה" | חמאס: "לא תואמת את מה שסוכם"
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

קטאר, ארה"ב ומצרים, המתווכות בשיחות המו"מ, פרסמו הצהרה משותפת לאחר סיום השיחות בדוחא. "ארה"ב הציגה הצעה המבוססת על ההסכמות שהושגו בשבוע האחרון, וסוגרת את הפערים באופן המאפשר יישום מהיר של ההסכם. נמשיך לעבוד בימים הקרובים על פרטי יישום הפסקת האש, כולל בנושאים הקשורים לחטופים שמוחזקים בעזה ולאסירים הפלסטינים".

עוד הוסיפו המתווכות כי הפסגה הבאה תתקיים לפני סוף השבוע הבא במצרים, כדי להגיע לסכם את עסקה המבוססת על התנאים שעלו בדיונים האחרונים. מהמתוועות נמסר, כי "השיחות בדוחא היו אינטנסיביות, כדי לסיים את הסכם הפסקת האש בעזה ולשחרר את החטופים".

בימים הקרובים ייערכו שיחות מקצועיות ובעקבותיהן צפויה פסגה נוספת. הפערים המרכזיים בין הצדדים הם השליטה בציר פילדלפי בדרום הרצועה, והשליטה בציר נצרים שבמרכז הרצועה שדרכו צפויים לחזור העזתים צפונה.

בחמאס דחו את הדיווחים על התקדמות, בכיר בארגון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הארגון, שהודיע שלא ישלח נציגות לשיחות בדוחא, עודכן לגבי תוצאות הפסגה ו"הן לא תואמות את מה שסוכם ב-2 ביולי".

בינתיים תושבים בדיר אל בלח, שם עדיין לא תמרן צה"ל, אמרו לרויטרס כי הם חווים הפגזות כבדות וכי טנקים חצו את גדר המערכת אל תוך העיר. במקביל להפגזה ארטילרית אינטנסיבית ומרוכזת. בווינט דווח כי לפי שעה נראה כי מדובר בפעילות של צה"ל בפאתי דיר אל בלח בלבד, כפי שהיה כבר בעבר, ולא בתמרון פנימה לתוכה.

 
חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}