י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קבוצת האקרים טוענת

מכה קשה לישראל? "חדרנו לתשתיות ביטחוניות רגישות וסודיות של צה"ל"

קבוצת Handala (חנדלה), אחת מקבוצות התקיפה האיראניות הגדולות והמוכרות, הודיעה כי הצליחה לחדור למערכות חברת EPS Tech Ltd, המספקת ציוד אלקטרוני משובץ לתשתיות צבאיות וביטחוניות רגישות עבור ישראל

מכה קשה לישראל? "חדרנו לתשתיות ביטחוניות רגישות וסודיות של צה"ל"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

קבוצת ההאקרים האיראנית, חנדלה, הכריזה על הצלחה מסחררת במתקפת סייבר נגד חברת EPS Tech Ltd, ספקית ציוד אלקטרוני לתשתיות ביטחוניות בישראל. ההאקרים טוענים כי הצליחו לחדור למערכות החברה ולהשיג כמויות אדירות של מידע סודי, כולל תוכניות, קודים מקוריים ומסמכים רגישים הקשורים לפרויקטים ביטחוניים ישראליים.

ע"פ הדיווח ב'וואלה', במהלך השבוע האחרון, פרסמה קבוצת חנדלה הודעה מפורטת, בה תיארה את פרטי ההתקפה ואת היקף המידע שנגנב. ההאקרים מדגישים כי מדובר במכה קשה לתעשיית הביטחון הישראלית, שכן המידע שברשותם עשוי לסייע לאויבי ישראל לפתח אמצעי נגד מתקדמים.

EPS Tech Ltd, המהווה שחקנית מרכזית בשוק ההגנה הישראלי, מספקת ציוד וטכנולוגיות מתקדמות לחברות מובילות כמו התעשייה האווירית, אלביט מערכות ותדיראן. ההאקרים טוענים כי הצליחו לפגוע במערכות הליבה של החברה, ובכך לגשת למידע רגיש ביותר הקשור לפרויקטים צבאיים סודיים.

"חברה זו היא אחת מחברות הקש של יחידה 8200, אשר תחת ניהולו של דניאל אפלבאום, מפתחת ומעצבת תשתיות צבאיות וביטחוניות רגישות וסודיות ביותר של המשטר הציוני", כתבו ההאקרים בהודעתם. "כמה מהלקוחות העיקריים של חברה זו הם: התעשייה האווירית לישראל, קבוצת אלביט, קבוצת תדיראן, קבוצת אלישרא ועוד. לחברה זו יש תפקיד רציני בהרג האכזרי של הנשים והילדים שלנו".

מומחי סייבר הזהירו כי אם הטענות של קבוצת חנדלה אכן נכונות, מדובר באירוע חמור בעל השלכות רחבות. גניבת מידע רגיש עלולה לסכן את הביטחון הלאומי של ישראל, לאפשר לאויבים לפתח יכולות חדשות ולהחליש את העליונות הטכנולוגית של ישראל.

ע"פ הדיווח ב'וואלה', הרשויות בישראל טרם התייחסו באופן רשמי לטענות של קבוצת חנדלה. עם זאת, גורמים ביטחוניים מעריכים כי מדובר באירוע חמור המחייב בדיקה מעמיקה.

מתקפת הסייבר נגד EPS Tech Ltd. מצביעה על האיומים הגוברים במרחב, ועל הצורך בהשקעה משמעותית בהגנה על תשתיות קריטיות. ההשלכות של אירוע זה עלולות להיות מורגשות למשך זמן רב, והן מחייבות את ישראל לחזק את יכולות הסייבר שלה ולהיערך לאיומים עתידיים.

פריצת סייבר מתקפת האקרים איראן יחידת 8200

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}