י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הפרטים נחשפים

השיחה הגורלית והאיום של פלוסי: זה מה שהביא את ביידן לפרוש

הנסיבות שהובילו לפרישתו של ביידן מהמרוץ לבחירות היו נושא לשיחה במשך שבועות. ננסי פלוסי אילצה אותו לעזוב את המרוץ לאחר "שיחת טלפון אכזרית ואולטימטום משפיל" שהרסה 50 שנות ידידות והותירה את ג'יל וג'ו זועמים ונבוכים

השיחה הגורלית והאיום של פלוסי: זה מה שהביא את ביידן לפרוש
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

הנסיבות המדויקות שהובילו לפרישתו הדרמטית של הנשיא ג'ו ביידן ממרוץ הבחירות ב-2024 היו נושא לשיחה מטורפת במשך שבועות.

מאז שהנשיא ביידן צייץ בטוויטר את המכתב בו הכריז על ההחלטה ביום ראשון, 21 ביוני, הבית הלבן היה מאד ברור: הנשיא לא נאלץ לפרוש, זו הייתה הבחירה שלו בלבד.

אך מקורבים חושפים לראשונה את אשר אירע באותו סוף שבוע שביידן היה היה בבידוד עם אשתו ג'יל וקומץ עוזרים בבית משפחת ביידן בדלאוור.

בעוד ביידן שוהה בביתו באותה שבת גורלית, יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי, שלחה הודעה דחופה לנשיא: היא הבהירה שהיא מוכנה לפרסם בפומבי את חששותיה שהוא לא יוכל לנצח את דונלד טראמפ בנובמבר.

האולטימטום היה ברור: "עזוב את המירוץ עכשיו" או שפלוסי תגיד בפומבי שביידן לא יכול לנצח את טראמפ ובכך למעשה לפגוע בידידות ביניהם שקיימת למעלה מ-50 שנה.

מקור שמכיר את הפרטים אמר ל'דיילי מייל' הבריטי כי התקיימה שיחת טלפון שבה פלוסי אמרה לביידן שהיא תפרסם "נתוני סקרים אכזריים" כדי לגבות את המתקפה שלה.

דרישתה היתה כל כך תקיפה שהנשיא, החל לנסח את המכתב המודיע על פרישתו. גם ממשרדה של פלוסי וגם הבית הלבן הכחישו רשמית שהשניים שוחחו בטלפון. פלוסי וביידן לא דיברו מאז שהכריז על פרישתו.

בראיון למגזין "ניו יורקר" בשבוע שעבר, הודתה פלוסי שהיא עם "נידודי שינה" בגלל הקרע שלה עם הנשיא, והיא 'מתפללת' שהידידות שלהם תוכל לשרוד. "הוא יודע שאני אוהבת אותו", אמרה ל-CNN ביום חמישי שעבר. אך ביידן עדיין כועס על איך שהדברים התרחשו.

"הוא לא היה מרוצה מאיך שהדברים התנהלו, אבל הוא לא מבלה זמן בלחשוב על זה", אמר מקור. לא רק פלוסי הפעילה לחץ על ביידן לפרוש בימים ובשבועות שלאחר העימות הטלוויזיוני הנוראי של ביידן עם טראמפ.

מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר ומנהיג בית הנבחרים הדמוקרטי האקים ג'פריס, אמרו לביידן שהם כבר לא חושבים שמועמדותו טובה. שומר הלך לפגישה עם ביידן בדלאוור שבוע לפני פרישתו, מקורבים תיארו את הפגישה כ"בוטה".

בשעות לאחר שהודיע ​​שהוא עוזב את המירוץ, ביידן התקשר אישית למנהיגי הקונגרס ולבעלי ברית אחרים לדבר על החלטתו. שומר היה ברשימת אלו שקיבלו שיחה לנשיאות. פלוסי לא היתה.

ה'דייילי מייל' מדווח כי ג'יל ביידן נוטרת טינה לפלוסי. היא ובנו של ביידן, האנטר, זועמים על פלוסי ורואים זאת כבגידה.

ננסי פלוסי הנשיא ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}