י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מקריית שמונה ועד אילת"

חיזבאללה בתיעוד: משאיות, טילים ואופנועים דוהרים במנהרות ענק

חיזבאללה פרסם סרטון תעמולה עם טיל חדש בשם "עימאד 4". בסרטון נראים טילים בתוך מתחם תת קרקעי עם משגרים. לטענת חיזבאללה הטיל יכול להגיע לכל מקום בישראל: "מקריית שמונה ועד אילת"

חיזבאללה בתיעוד: משאיות, טילים ואופנועים דוהרים במנהרות ענק
אופנועים ומשאיות ומשגרים במנהרות חיזבאללה צילום: חיזבאללה

חיזבאללה פרסם סרטון איומים חדש שבו חשף מנהרה ענקית ממנה משוגרים טילים מסוג "עמאד 4". בתיעוד נראה כי מנהרות הענק הללו מצוידות במחשבים, תאורה, ובגודל ובעומק המאפשר למשאית לעבור בה בקלות.

בתיעוד נראים אופנועים דוהרים במנהרה. משאיות נראו עוברות בזו אחר זו ללא הפרעה כשעליהן משגרים עם טילים. כמן כן נראה שיגור טילים מתחת לאדמה.

אופנועים ומשאיות ומשגרים במנהרות חיזבאללה צילום: חיזבאללה

בסרטון נשמעים איומים נגד ישראל, אם צה"ל יתקוף את לבנון ויביא למלחמה כוללת. לטענת חיזבאללה, הטילים יכולים להגיע לכל מקום בישראל: "מקריית שמונה ועד אילת".

ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח, כי הסרטון מציג את "הסודיות הנשמרת סביב יכולות הטילים של חיזבאללה". המתקן נמצא עמוק מתחת לאדמה. "הטילים רחוקים מיכולות מודיעין ויש להם הגנה מפני מטרות עוינות".

על רקע איומי חיזבאללה - חשש להתנקשות בבכירים ישראלים. שב"כ הגביר את הכוננות שלו ובמקביל הוריד הנחיות מחמירות לכל הגופים הרלוונטיים. חיזבאללה רוצה לנקום את חיסול רמטכ"ל חיזבאללה, פואד שוכר בדאחייה של ביירות ושל בכיר חמאס הנייה בטהראן.

מוקדם יותר הבוקר דיווחנו כי מקור בחיזבאללה אמר ל"וושינגטון פוסט" כי הארגון ימתין עם התגובה: "אנחנו יכולים לומר שחיזבאללה לא יפתח בפעולת התגמול שלו במהלך השיחות מכיוון שהארגון לא מעוניין להיות אחראי על שיבושן או עסקה אפשרית, פעולת התגמול יכולה לחכות, זה לא דחוף או מוגבל בזמן".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}