י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המהומות הקשות

ראש המועצה על המתפרעים ביו"ש: "בז להם, רובם לא מפה"

יותר מ-100 פורעים יהודים הציתו אתמול כלי רכב ומבנים בכפר ג'ית שבשומרון, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן תקף את הפורעים: "מדובר בקבוצה מטורללת שמקפיצה אנשים". דגן האשים פוליטיקאים שמלבים את השנאה

ראש המועצה על המתפרעים ביו"ש: "בז להם, רובם לא מפה"
שריפות במקום ההתפרעות צילום: באדיבות המצלם

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב על ההתפרעויות של יהודים אמש בכפר הפלסטיני ג'ית שבשומרון. "אנחנו יודעים שמדובר בקבוצת וואטסאפ של נוער שוליים אלים, שרובו בכלל לא מהשומרון. אני בז להם כמו רוב תושבי המדינה".

"אני נמצא בקשר רציף עם המשטרה, עם צה"ל ועם מערכת הביטחון, וגם עם תושבים שהתקשרו אתמול וביקשו שאדבר עם המשטרה כי נקעה נפשם מהאלימות הזאת", אמר וסיפר כי התושבים ניסו להיפטר מהפורעים שהגיעו אתמול ליישוב. "תושבי השומרון בזים להם, מדובר באנשים משועממים שאין להם שום קשר לנוער שקם ב-5 בבוקר לרעות צאן ולשמור על המדינה".

בתיעוד מהמקום נראים פורעים יהודים שופכים חומר דליק על ספה בכניסה לבית ומציתים. במהומות נהרג תושב המקום סידה, רשיד (23), ונפצע אדם נוסף.

דגן הוסיף: "נוער שמגיע מכל הארץ לשומרון כדי לחפש בלאגן ואלימות - אל תבואו לשומרון אתם לא רצויים כאן. אנחנו מתמודדים מול טרור ודה-לגיטימציה בין-לאומית, ואתם מפריעים ופוגעים במדינת ישראל. אלימות היא לא פיתרון לשום אזרח. הגורם היחיד שמוסמך להפעיל כוח הוא צה"ל".

דגן האשים פוליטיקאים שמלבים את השנאה. "בדיוק כמו שאני בז לתושבי השומרון ורוב תושבי המדינה בזים לאנשים שמגיעים רעולי פנים ומתפרעים, אני בז גם לפוליטיקאים שמתסיסים ומכלילים כדי להוסיף שנאה. מספיק קשה לנו בישראל בלי דברי שנאה של פוליטיקאים. אנחנו צריכים להיות מאוחדים להילחם נגד אויבינו. אבל מפה ועד להשמיץ את ההתיישבות? צריך לקחת אחריות".

בארצות הברית התייחסו לאירוע בשומרון. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי ההתקפות נגד אזרחים פלסטינים ביהודה שומרון הן בלתי מקובלות וחייבות להיפסק. "על הרשויות בישראל לנקוט בצעדים כדי להגן על כל הקהילות מפני פגיעה, ובכלל זה להתערב כדי לעצור אלימות מסוג זה ולדאוג שהאחראים למעשים אלה יתנו את הדין".

יוסי דגן ארצות הברית מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}