י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הסיתו לרצח

תביעה תוגש נגד מגזין שפרסם מאמר אנטישמי מבחיל נגד יהודים

איגוד רבני אירופה תובע קבוצת תקשורת בלגית בגין מאמר אנטישמי. לתביעה הצטרפו גם קהילת 'שומרי הדת' והליגה הבלגית נגד אנטישמיות. "ההסתה נגד היהודים בבלגיה שמזכירה את זו של שנות ה-30"

תביעה תוגש נגד מגזין שפרסם מאמר אנטישמי מבחיל נגד יהודים
הרב מרגולין צילום: יואב דודקביץ

איגוד הארגונים היהודים באירופה תובע מגזין בלגי שפרסם (ובהמשך מחק) מאמר אנטישמי נוראי שבו בעל הטור כתב כי הוא היה רוצה "לדקור כל יהודי". המגזין הבלגי Humo הסיר את המאמר שכתב, הרמן בריסלמנס מאתר האינטרנט שלו בעקבות מחאות. 

איגוד רבני אירופה תובע את בריסלמנס ואת קבוצת התקשורת DPG "זהו משפט דרייפוס של תקופתנו" אמר יו"ר האיגוד הרב מנחם מרגולין. לתביעה הצטרפו גם קהילת 'שומרי הדת' והליגה הבלגית נגד אנטישמיות (LBCA). התביעה תוגש בפני שופט חוקר בגנט בבלגיה בשבוע הבא.

הרב מנחם מרגולין, יו"ר ארגון EJA, אמר: "זהו משפט דרייפוס של תקופתנו. העניין חובק עולם. אנשים מחכים לראות אם בית המשפט יגן על יהודים בבלגיה שמוצאים את עצמם חוששים לחייהם כשהסתה התפשטה מפינות אפלות של המדיה החברתית לתקשורת המרכזית כאן". 

עוד אמר: "למשפט הזה יהיה השפעה גדולה על יחס רשויות אכיפת החוק בבלגיה, ומחוצה לה, באופן שבו יתייחסו לדברי שטנה ולהסתה כלפי מיעוטים. התקווה היא שהשופטים יבינו את גודל ההסתה נגד היהודים בבלגיה שמזכירה את זו של שנות ה-30, שהובילה בסופו של דבר לשואה. אנו מצפים מבית המשפט להכריז כי בתוך חופש הביטוי לא ניתן לנצל את העיתונות לרעה כדי להפיץ ולהסית שנאה כלפי אזרחים חפים מפשע ולעודד פגיעה בהם. איגוד הקהילות היהודיות באירופה יפעל במלוא הכוח, בתביעה משפטית נגד קבוצת התקשורת DPG למען הצדק והחיים היהודיים".

כזכור בריסלמנס (66) כתב בטור על "סבלם של הפלסטינים" במלחמת עזה והשתמש במשפט הבא: "אני רואה את התמונה של ילד פלסטיני בוכה וצורח שנמצא לגמרי לבד, וקורא לאמא שלו כשהוא שוכב מתחת להריסות, ואני מדמיין שהילד הוא הבן שלי רומן והאמא היא זוגתי לנה, ואני כל כך כועס שאני רוצה לדחוף סכין חדה בגרונו של כל יהודי שאני פוגש".

ארגונים יהודיים ופוליטיקאים בלגים מחו בחריפות נגד ההצהרות האנטישמיות המסיתות, והגישו תלונה נגד בריסלמנס וצוות העורכים של המגזין. איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) כינה את הטקסט "קריאה לרצח" של יהודים והכריז כי: "רטוריקה מסוכנת שכזו מזמנת אלימות אמיתית".

סגן העורך הראשי של המגזין מתיאס ונדרספולדן כתב באתר המגזין: "כמובן שמעולם לא הייתה כוונתנו לפגוע בקהילה היהודית. אם זה קרה, ברצוננו להתנצל. זו גם הסיבה שבגללה החלטנו לבסוף להסיר אותו מהאתר".

איגוד הקהילות היהודיות הרב מנחם מרגולין חמאס בלגיה אנטישימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}