י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התייחס לפגישה עם נתניהו

טראמפ תקף את האריס: "רוב החטופים אינם בין החיים" ואיים על חמאס

הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני טען שרוב החטופים אינם בין החיים ולכן חמאס לא ממהר לעשות עסקה. הוא מתח ביקורת על הנשיא ביידן ועל סגניתו האריס: "היא דרשה הפסקת אש. זה ייתן לחמאס זמן להתארגן מחדש והתקפה נוספת כמו בשבעה באוקטובר"

טראמפ תקף את האריס: "רוב החטופים אינם בין החיים" ואיים על חמאס
הנשיא לשעבר טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, נאם הלילה (בין חמישי לשישי) נאום חריף במיוחד ותקף את קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית. טראמפ קרא לראש הממשלה נתניהו לסיים את המלחמה.

"הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה במאר א-לאגו. הוא בא עם אשתו ועם קבוצה גדולה של אנשים. הוא ביקש שניפגש, זה היה בערך שעתיים וחצי. אני אולי אדבר איתו בקרוב. עודדתי אותו לסיים את זה. תשיג את הניצחון שלך ותסיים. ההרג חייב להסתיים" אמר טראמפ.

טראמפ התייחס בנוסף גם לחטופים ואיים על חמאס: "כדאי שהחטופים יחזרו לפני שאני חוזר לבית הלבן, קשה לנהל משא ומתן עם חמאס בגלל שרוב החטופים אינם בין החיים. הם מתים, לא כולם, אבל רובם. חמאס לא מחזיק אנשים בחיים במשך שלוש שנים. ראיתי איך הם התנהגו כלפי אחת החטופות".

טראמפ תקף את הנשיא ביידן וסגניתו, קמלה האריס, בשל קריאותיהם להפסקת אש: "מההתחלה האריס פעלה לקשור את ידיה של ישראל מאחורי הגב ודרשה הפסקת אש, תמיד דורשת הפסקת אש, זה רק ייתן לחמאס זמן להתארגן מחדש ולהוציא לפועל מתקפה חדשה בסגנון 7 באוקטובר".

עוד אמר: "אני אתן לישראל את כל התמיכה שהיא צריכה לנצח אבל אני רוצה שהם ינצחו מהר". למפגינים הפרו פלסטינים בארה"ב קרא טראמפ "בריונים פרו-חמאסים, אוהדי ג'יהאד".

טראמפ איים לעצור אותם ולגרש אותם מארה"ב אם ייבחר לנשיאות, אך יש לציין כי מבין כל המפגינים בעד חמאס, נמצאו ארבעה סטודנטים זרים, השאר אמריקאים ואין לאן גרש אותם.

דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל חמאס הנשיא ביידן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}