י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שמחה בחסידות

אחרי שנתיים: האדמו"ר שהתאלמן התארס בזיווג שני

האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב שהתאלמן מרעייתו, בתו של האדמו"ר מסקווירא שנפטרה באופן פתאומי לפני שנתיים התארס בשעה טובה ומוצלחת בזיווג שני עם הנכדה של האדמו"ר מביאלא זצ"ל. כל הפרטים על השידוך שמשמח את עולם החסידות

אחרי שנתיים: האדמו"ר שהתאלמן התארס בזיווג שני
הרבי שהתארס בריקוד מצווה טאנץ בחתונת בתו צילום: די וואך

שמחה גדולה בחצר זוועהיל ארה"ב: האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב שהתאלמן מרעייתו הרבנית ציפורה גולדמן ע"ה בתו של האדמו"ר מסקווירא שנפטרה באופן פתאומי לפני שנתיים בחודש אלול תשפ"ב התארס בשעה טובה ומוצלחת בזיווג שני. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר התארס עם הגב' צירל הירשברג שתחי' בתו של הרה"צ רבי חיים יהודה לייביש רבינוביץ רב בית המדרש שערי מרדכי במנצ'סטר ובנו הגדול של האדמו"ר בעל ה'מבשר טוב' מביאלא זצ"ל. 

דבר השידוך התפרסם בשיכון סקווירא בארה"ב מקום מגורי חמיו וכן במונסי שם ממוקם בית מדרשו של האדמו"ר. 

האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב הגה"צ רבי אליעזר גולדמן בן ה-57, נולד בכ"ד תשרי תשכ"ז, לאביו הגה"צ רבי יעקב לייב גולדמן זצ"ל מזוועהיל בני ברק, בנו של האדמו"ר רבי מרדכי מזוועהיל זצ"ל בעל ה'יקרא דמלכא' ולאמו מרת צביה ע"ה בתו של הגה"צ רבי משה ברגמן זצ"ל ראש ישיבת רשב"י, ואחותו של רבינו ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן זקן חברי מועצת גדולי התורה עמו נמצא בקשר מיוחד. רק לפני כשבועיים הגיע למעונו בבני ברק להתייעצות ככל הנראה בדבר השידוך. 

די וואךהרבי מסקווירא עם חתנו הרבי מזוועהיל ארה"בצילום: די וואך

בהגיע לפרקו דיברו בו בחצרות גדולי האדמו"רים גדולות ונצורות, הן מחמת יחוסו הרם כנצר לשושלת צדיקי בית זוועהיל והן בהיותו בעל כשרון ועובד ה' השוקד על התורה ועל העבודה. האדמו"ר מסקווירא שלאזניו הגיעו השמועות על הבחור המיוחד, לקחו כחתן לבתו הרבנית ציפורה ע"ה, שמחת החתונה נערכה ברוב עם, כשלאחר החתונה קבע החתן את משכנו בסמוך לבית חמיו בשיכון סקווירא בניו יורק.

ברבות השנים אף מינה האדמו"ר מסקווירא את חתנו ל'בעל תוקע' בהיכל בית מדרשו בראש השנה, מינוי נחשב מאוד בחצר סקווירא, יודעי דבר מספרים כי בערבי יום הדין היה האדמו"ר לומד עם חתנו את סודות ענייני תקיעת שופר.

כמידי יום ביומו במשך שנים ארוכות למד ר' לייזר (כך הוא כונה עד להיות רבי א.פ.), עם הגאון הישיש רבי משה גרין זצ"ל ראש הישיבה דמונסי, שאף הכין עמו את שיעוריו אותם מוסר בישיבתו. חברותא זו נוצרה בתיווכו של דודו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, עמו קשר הרבי מזוועהיל קשר מיוחד, שהתעצם באופן מיוחד לאחר פטירת אביו. 

דוד ארזניהרבי מזוועהיל ארה"ב בביקור אצל הגרמ"צ ברגמןצילום: דוד ארזני

אישיותו של הרבי מזוועהיל משלבת בתוכה מארג נדיר של פשטות הליכות וחריפות שמקורה מבית אביו חצר הקודש מזוועהיל והנהגה רצינית ומוקפדת מבית חמיו חצר הקודש סקווירא.

האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב מחותן עם גדולי האדמו"רים ונערץ רבות בקרב חצרות החסידים.

עם פטירת דודו הרבי מזוועהיל ארה"ב זצ"ל בשנת תשע"ז ביקשו ועודדו חמיו הרבי מסקווירא וכן דודו רבינו רה"י הגרמ"צ ברגמן כי יאות ליטול על עצמו את עול ההנהגה לשמר ולרומם נחלת אבותיו בארה"ב. ואכן במסע הלוויה שנערך בבית המדרש ביוניון סיטי הכריז הרה"ג רבי מאיר ווייס בשם האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג "רבינו שליט"א הכתיר עכשיו את הגה"צ רבי שאול יהודה פריזנט כרב ואב"ד הקהילה. והננו בזה להודיע שהרה"צ רבי אליעזר גולדמן ימשיך בהמשך שושלת זוועהיל".

ארכיוןהרבי מזוועהיל ארה"ב בסוד שיח עם דודו הרבי זצ"לצילום: ארכיון

זוועהיל ארצות הברית שידוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}