ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
פסגת "ההזדמנות האחרונה"

קטאר לאיראנים: "יש התקדמות במגעים לעסקה - שקלו אם לתקוף כעת"

ראש ממשלת קטאר שוחח ברקע פסגת דוחא עם ראשי ההנהגה באיראן, ועידכן אותם בהתפתחות חיובית במשא ומתן. "אתם צריכים לשקול היטב אם כדאי לכם לתקוף את ישראל כעת", אמר

קטאר לאיראנים: "יש התקדמות במגעים לעסקה - שקלו אם לתקוף כעת"
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

אתמול הסתיים יום הדיונים הראשון בפסגת דוחא, שרבים רואים בה את האפשרות האחרונה להוביל לעסקת חטופים בתווך הזמן הקרוב. במקביל לשיחות נערכה שיחת טלפון של ראש ממשלת קטאר עם ראשי ההנהגה באיראן. 

ב"ווינט" דווח על המסר שהעביר ראש הממשלה הקטארי למנהיגים האיראנים. גורם בכיר באחת המדינות המתווכות אמר: "הוא אמר לבכירים בטהרן, 'אנחנו מתקדמים. קצת, אבל מתקדמים'". 

עוד רמז: "'אתם צריכים לשקול היטב אם כדאי לכם, או לחיזבאללה, לתקוף את ישראל דווקא בשעה שיש התקדמות כזו'". לפי הדיווח, לבכירים מהמדינות המתווכות נודע כי הוחלט בינתיים לדחות את ההתקפה. 

נזכיר כי בראש הצוות הישראלי עומד ראש המוסד, דדי ברנע, ואליו הצטרפו ראש השב"כ רונן בר, ראש מנהלת החטופים בצה"ל, האלוף במיל' ניצן אלון, ויועצו המדיני של ראש הממשלה, אופיר פלק.

גורם ישראלי התייחס להחרמה של חמאס את הפסגה ואמר: "חמאס נמצאים בקטאר, הם לא מחרימים את הפסגה. יהיו דיונים משמעותיים עם ישראל ואז זה יעבור לחמאס ואז נראה מה התגובה. השאלה אם חמאס יסכים להתגמש וללכת להפסקת אש שתביא זמן מאוד ארוך של שקט לעזה".
 

קטאר איראן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}