ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
היכן מיכליות הנפט?

החות'ים בצרות: הפגיעה ההרסנית של התקיפה הישראלית בנמל חודיידה נחשפת

לפי ניטור של חברות השיט, מאז הפגיעה ב־20 ביולי ועד היום לא הגיעו מכליות לנמל חודיידה, ואלו לא צפויות לשוב גם בחודש הקרוב | זו מכה להכנסות החות'ים במדינה נחשלת במיוחד

החות'ים בצרות: הפגיעה ההרסנית של התקיפה הישראלית בנמל חודיידה נחשפת
התקיפה הדרמטית בתימן צילום: רשתות ערביות

בשבוע הבא ימלאו חודש ימים למתקפה ההיסטורית של ישראל נגד מתקני הנפט של המורדים החות'ים בעיר הנמל האסטרטגית, חודיידה.

ב'גלובס' פירסמו הערב (חמישי) כי לפי ניטור של חברות השיט, מאז הפגיעה ב־20 ביולי ועד היום לא הגיעו מכליות לנמל חודיידה, ואלו לא צפויות לשוב גם בחודש הקרוב. זו מכה להכנסות החות'ים במדינה, הנחשלת במיוחד. קצב הפקת הנפט בתימן אמנם צנח בשני העשורים האחרונים מכ־450 אלף חביות ביום לכ־51 אלף כיום בלבד, אבל ההכנסות מהזהב השחור מהוות "אוויר לנשימה" עבור שליחיה של איראן בתימן. החות'ים נהנים משליטה באזורים משופעי נפט, ובמהלך השנים דאגו לשבש את יצוא הנפט של הממשלה הרשמית.

עד התקיפה, הם יצרו לעצמם תעשיית הברחות נפט אדירה דרך נמל חודיידה - נקודת החיבור המרכזית שלהם לסחר בינלאומי. לפי הערכות, הכנסות החות'ים מהתחום מסתכמות בכ־1.8 מיליארד דולר בשנה. דוח של מומחי האו"ם מ־2022 מצא, למשל, כי בין החודשים אפריל־נובמבר של אותה השנה, 69 מכליות שעגנו בחודיידה הובילו כ־1.81 מיליון טונות נפט, ששווים כ־279 מיליארד ריאל תימני (כ־271 מיליון דולר).

כזכור, מטוסי קרב של חיל האוויר בצהריי ה-20 ביולי בעיר הנמל חודיידה שבמערב תימן, שמהווה את צינור האספקה המרכזי של החות'ים. צה"ל הבהיר אז כי מדובר בתגובה ל"מאות המתקפות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים", שכוונה נגד תשתיות אנרגיה ששימשו גם לטרור. 

בתקיפה נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם, והמוקד שלה היה מצבורי נפט - וגם מחסני אמל"ח איראניים שהחות'ים ניסו להסתיר. לפי הדיווחים הערביים, מדובר היה בלפחות עשר תקיפות של מטוסי קרב ישראליים נגד מתקני זיקוק נפט, תחנת הכוח לייצור חשמל ראס כאטיב ויעדים נוספים באזור הנמל בחודיידה.

המורדים החותים תקיפה אווירית תימן נמל חודידה נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}