י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בפרלמנט הטורקי

אבו מאזן: "אבקר בעזה - גם אם זה יעלה לי בחיי"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סיפר בפרלנט הטורקי כי הוא מתכנן לקיים ביקור בעזה. לצד זאת תקף את ישראל שלדבריו מנהלת "מלחמת ג'נוסייד וטיהור אתני נגד העם הפלסטיני"

אבו מאזן: "אבקר בעזה - גם אם זה יעלה לי בחיי"
ארדואן ואבו מאזן בטורקיה צילום: לשכת נשיא טורקיה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם בפני הפרלמנט הטורקי וסיפר כי הוא מתכנן לקיים עם בכירי ממשלו ביקור בעזה. אבו מאזן הכריז כי יקיים את הביקור "גם אם זה יעלה לי בחיי". 

אבו מאזן תקף במהלך הנאום את ישראל על כך שהיא מנהלת "מלחמת ג'נוסייד וטיהור אתני נגד העם הפלסטיני, הכולל את הפשע האחרון - הרג של איסמעיל הנייה". 

אבו מאזן טען כי "רצועת עזה, הגדה המערבית - וירושלים, מהוות יחידה גיאוגרפית בתוך המדינה הפלסטינית בהתאם ללגיטימציה בינלאומית. לא ננוח עד שנשיג אחדות לאומית".

לצד זאת, לאחר פגישתו אתמול עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שיבח אבו מאזן את "עמדותיו של ארדואן והעם הטורקי, התומכים בסוגיה הפלסטינית".

בשבוע שעבר דווח כי הרשות הפלסטינית העבירה בחשאי לארצות הברית מסמך בן 101 עמודים המפרט את תוכניותיה לקחת לידיה את השליטה ברצועת עזה. התוכנית לא נותנת תשובות באשר ללקיחת האחריות הביטחונית באזור, ומדגישה שתידרש עזרה בין-לאומית נרחבת גם לצורכי שיטור ואבטחה וגם למבצע פינוי ההריסות ושיקום המבנים, רשתות התקשורת והחשמל. 

המסמך גם לא מבהיר כיצד תטופל בעיית ההברחות במנהרות שעל ציר פילדלפי ובמעבר רפיח ולא מפרט כיצד מתכוונת הרשות הפלסטינית למנוע את חידוש היכולות הצבאיות של חמאס או פעולות טרור וירי על ישראל.

רג'יפ טאיפ ארדואן חמאס אבו מאזן מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}