י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יוצאים לבין הזמנים

לייבל'ה מסכם ט' באב תשפ"ד: המקוננים ואלו שהיו בנופש

והשבוע בלייבל'ה: 'עלינו לשבח' מבית מדרשו של המגיש של עודד מנשה, השר הצעיר בממשלה קונן על החורבן עם יועצו החרדי, היועץ שנכנס ללשכת השר וחבש את כובעו המיוחד, השר שהכניס את כובעו לניקוי בגלל היונים, והמשפיע הנודע שפגש את איש הקרקעות בציון בשטפנשט

לייבל'ה מסכם ט' באב תשפ"ד: המקוננים ואלו שהיו בנופש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את האבלות על החורבן בחצות היום, בדיוק עם קינת 'אלי ציון ועריה' בניגון המפורסם וסינן לעצמו שאין ספק שמדובר בהמנון 'התקווה' של החרדים.

מפה לשם לייבל'ה התעורר לכמה סערות ודפדף בכל היומונים החרדים. בהמודיע ראה את סערת שרתון, בהמבשר את סערת אלעד, ביתד את סערת בן גביר ובהפלס את גזירת הגיוס.

לייבל'ה שאל את עצמו מה יקרה אם בן גביר היה נוסע לרחוץ בשרתון?. מדפדוף ביתד הבין שישראל פרידמן כל פעם שיש רפורמים או הר הבית מוכנים לו מיד 7000 מילה בקנה.

מפה לשם, לייבל'ה נסע להפגין בטבריה מול לשכת הגיוס. לשוטרים הסביר כי המשטרה צריכה לקחת בחשבון ש'ויחזור לתלמודו' זה רק בראש חודש אלול. 

לייבל'ה לא דיווח על מעברי דירות בשלושת השבועות, אבל דיווח מעניין הגיע ללייבל'ה על נציג ציבור מוכר בעיריית ירושלים שברח משכונתו לאחר שתושבים חפרו לו לפני כמה שנים לעבור למקום אחר והפעם ישוב שוב לדירתו באותה שכונה, לאחר מגורים של כמה שנים בשכונה אחרת.

ואם עסקינן בעיריית ירושלים, לייבל'ה מדווח כי שני סגני ראשי עיר חרדים מאותה סיעה ליטאית נמצאים בחופשה באוסטריה. אחד אצל חברו המוכר כמנהל מוסדות שגם מארגן, והשני בחופשה אחרת.

לייבל'ה התחיל את חופשת בין הזמנים עם השחקן עודד מנשה שמכניס ביראת השמים שבו את כולם בכיס הקטן. לייבל'ה פגש את מנשה בבית הכנסת של אפי קפיטל במגדלי בסר בבני ברק מרכז הסחר העולמי של עיר התורה והחסידות. 

באדיבות המצלםעודד מנשה שליח ציבורצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה שעודד ניגש לעמוד במנגינה מיוחדת. צפו בוידאו ואל תחמיצו את 'עלינו לשבח'.

עודד מנשה בעלינו לשבח צילום: מ.ק
 

בליל ט' באב לייבל'ה הגיע לכותל המערבי שם ראה את השר הצעיר ביותר בממשלה יצחק וסראלאוף מקונן על החורבן לצידו יועצו החרדי רפי רודניק. 

באדיבות המצלםוסרלאוף ורודניק מקונניםצילום: באדיבות המצלם

שר העבודה יואב בן צור שמנהל את משבר המעונות ביד רמה ובעקשנות בלתי מתפשרת נצפה בבוקר ט' באב בכותל המערבי עם טלית לאחר שעלה לתורה. 

מוטי גלזרבן צור בתפילה על המעונותצילום: מוטי גלזר

הפרשן הבכיר ישראל כהן שלא מסיח את הדעת מהחורבן כל ט' באב הגיע בעיצומו של הצום לכותל המערבי לשאת תפילה נרגשת עם בנו. השניים עמדו ליד האבנים והצטערו על חורבן הבית.

ב.רישראל כהן בתפילה חרישיתצילום: ב.ר

השבוע הגיע גם לייבל'ה לכנסת עם תחילת בין הזמנים שם ראה את ציר פינדרוס  - אייכלר - היועצים יצחק פלדמן ומשה רבר יושבים במסדרון בקומת הסיעות ומחכים לחכי"ם שיסיימו את ישיבת הסיעה שהתארכה מעבר למצופה. 

באדיבות המצלםהציר בין רבר לפלדמןצילום: באדיבות המצלם

לאחר שהסתיימה הישיבה מיהר פלדמן לתחזק את הציר עם שלומי אמונים אצל השר מאיר פרוש תוך כדי שפלדמן חובש את כובע ההמבורג של השר לאחר ששכח את הכובע בישיבת הסיעה. פלדמן כמובן התחיל לדבר בלימוד וסיפר על מה שלמד בדברים המותרים בט' באב. 

באדיבות המצלםפלדמן וההמבורגצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה מיהר למנחה בבית הכנסת במשכן שם ראה את סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול בשיעור תורה מיוחד במסירות נפש של ממש למרות ידו המגובסת. 

באדיבות המצלםאבוטבול בשיעור הארוך ביותרצילום: באדיבות המצלם

ביציאה מהכנסת ראה לייבל'ה את יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר בשיחה עם מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני. לייבל'ה הטה אזנו לשמוע את השיחה בין השניים ושמע דברים שעומדים ברומו של עולם. 

באדיבות המצלםיעקב אשר ומנכ"ל המשרדצילום: באדיבות המצלם

מי שמיהר לשלוח את הכובע לניקוי הוא השר יצחק גולדקנופף שחיכה תשעה ימים שבהם יוכל לשלוח את הכובע המהודר. לייבל'ה שמע כי יונים עשו את מה שעשו על הכובע של השר. 

הפרגודהכובע של גולדקנופףצילום: הפרגוד

לייבל'ה לא נח בט' באב וראה בישיבת פוניבז' את צלם ידיעות אחרונות שאול גולן מנציח בעדשתו את אמירת הקינות בישיבת פוניבז'. 

מוטי גלזרהצלם שאול גולן בפוניבז'צילום: מוטי גלזר

בכותל המערבי ראה לייבל'ה את צלם פלאש 90 חיים גולדברג בתיעוד מהקינה והנהי בכותל המערבי. 

מוטי גלזרחיים גולדברג מתעדצילום: מוטי גלזר

את הצלם דוד כהן מפלאש 90 ראה לייבל'ה במהלך תיעוד הפגנת הפלג היום בשערי לשכת הגיוס הצפונית. 

מוטי גלזרדוד כהן מתעדצילום: מוטי גלזר

את הצלם נועם אליהו מבני ברק ראה לייבל'ה מתברך מרבה של העיר הגר"מ בן שמעון במעונו בבני ברק. הרב ברכו בברכת הצלחה גדולה ושיזכה תמיד לתעד רק שמחות.

באדיבות המצלםנועם אליהו מתברךצילום: באדיבות המצלם

לאחר הקינות נסע לייבל'ה לבית החיים בפוניבז', כנפסק בהלכה לבוא על הקברים, וצפה בגדולי ישראל מגיעים בזה אחר זה. לייבל'ה ראה את מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ואת ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ ביציאה מבית החיים. לייבל'ה בטוח שהתפילות ישמרו על בני הישיבות בבין הזמנים שלא יארע להם רע.

באדיבות המצלםבבית החייםצילום: באדיבות המצלם

את שר הפנים משה ארבל תפסנו השבוע במעמד קביעת מזוזה במשרדי 'לנדמארק נדל"ן' בפתח תקוה בהנהלת נתי יוסקוביץ אלי שופל ואושי שטרן, השר קבע מזוזה ונשא בתפילה ליישוב ארץ ישראל.

באדיבות המצלםארבל קובע מזוזהצילום: באדיבות המצלם

במהלך סיור שקיים שר הרווחה יעקב מרגי בקרית ארבע עיר האבות, הגיע השר מרגי למערת המכפלה בחברון, שם נשא תפילה ומי שברך לשלומם של הלוחמים ולהשבת כל החטופים הביתה במהרה.

השר מרגי בתפילה בחברון צילום: א.פ

לאחר שהעתיר בתפילה נצפה השר מרגי ביציאתו ממערת המכפלה עם ראש מועצת קרית ארבע ישראל ברמסון ויועציו התותחים של השר יוני אוחנה ושלומי גזית.

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע בבין הזמנים לציון הצדיק משטפנשט בגבעתיים כדין ימי תשלומין שלאחר ההילולא, שם ראה לפתע תפילה חרישית בציון של המשפיע הנודע רבי אלימלך עם בידרמן עם איש הקרקעות המפורסם נדיב הלב ר' שאול סגל שנפשו קשורה ברבי מיילך.

בנימין ו. רבי מיילך בתפילה עם ר' שאול סגלצילום: בנימין ו.

בירושלים ראה לייבל'ה את עורך הדרך מתברך מפי האדמו"ר בנש"ק רבי משה אבוחצירא, לקראת בוא ימי בין הזמנים.

באדיבות המצלםגרינבוים מתברך בבין הזמניםצילום: באדיבות המצלם

הזמר החסידי ובעל הפודקאסט 'אורח בדרך', יואלי דוידוביץ, הכניס את בנו בכורו וחביבו 'אליקים געציל' לעול תורה ומצוות בעיצומו של תשעה באב. לייבלה התרגש לקבל הזמנה לחגיגה הגדולה שתתקיים במוצאי שבת. אך יותר מכך, התרגש לייבל'ה מההדרכה של יואלי האבא לבנו - חתן הבר מצווה - ביום שלישי בדרך לתפילת מנחה הופתעו אלפי צופי הפודקאסט "אורח בדרך" של יואלי שהאורח הפעם הוא לא אחר מבנו חתן בר המצווה. יואלי דיבר עם בנו שיחה מלב אל לב, הרחיב על חשיבות מצוות תפילין, לייבל'ה התרגש.

באדיבות המצלםיואלי ובנוצילום: באדיבות המצלם

מי שקונן כמו ירושלמי וותיק על חורבן הבית היה יקיר המדור ויקיר הטוויטר ר' אריה ארליך. צפו בוידאו ותתחזקו. 

ארליך מקונן צילום: מ.ו

מעמד 'לחיים' התקיים היום בעיריית פתח תקווה ללשכה החדשה של מאיר צבי בלומנטל חבר המועצה ומחזיק תיק חינוך ותרבות חרדית. במעמד השתתפו השר מאיר פרוש, ראש העיר רמי גרינברג, הנהלת הבעש"ט, והאסטרטג ויועץ ראש העיר חיליק אוירבך.

באדיבות המצלםהמעמד בפתח תקווהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גם הגיע לשווייץ במהלך ט' באב שם ראה במלויה את המשב"ק לבית ויז'ניץ ר' בעריש גפנר מתאבל על החורבן עם בנו יורש העצר. 

באדיבות המצלםבעריש מקונןצילום: באדיבות המצלם

בארוזה ראה לייבל'ה את העסקן ר' אהרן צבי בריסק מזכ"ל מוסדות בעלזא בב"ב בשיחה עם הרבי מסאדיגורה.

באדיבות המצלםהרב בריסק והרבי מסאדיגורהצילום: באדיבות המצלם

את גאב"ד סאטמר מונסי ראה לייבל'ה בקביעת מזוזוה בחנות החדשה "אליגנט לינען ביי בן ברבר" במונסי של הנגיד הרבני ר' בנימין ברבר.

באדיבות המצלםגאב"ד סאטמר מונסי קובע את המזוזהצילום: באדיבות המצלם

בקאנטרי ראה לייבל'ה את הרבי מניקלשבורג שגילה שה'יארמע רב' הגיע להתפלל בבית מדרשו, מיד הביא לו כסא מכובד לאדמו"רים. כך זה נראה בוידאו. 

הרבי מניקלשבורג והיארמע רב צילום: באדיבות המצלם

ומראה כזה לייבל'ה לא ראה שנים: מאות ילדים שהגיעו לכבודו של הנגיד מקים המוסדות בהם ילדי תלמוד תורה סאטמר בקרית יואל באו לביתו של הנדיב ר' אברהם בנימין קרויס למעמד ה'קרישמע ליינען' לרגל הולדת בנו. 

באדיבות המצלםמאות הילדים בטירה של קרויסצילום: באדיבות המצלם

את הרב הרשל רוקח הנכד השני מבעלזא ראה לייבל'ה בארה"ב מנחם את האחים הזמרים ר' יעקב ור' שלום למר על פטירת אביהם ר' משה ז"ל. 

באדיבות המצלםהרב הרשל'ה רוקח בניחום אצל למרצילום: באדיבות המצלם

איש השטח של הכנסת אורחים ליז'ענסק אברמי קופולוביץ כבר מתארגן לקראת בין הזמנים במלון על יד הציון והתקין את השלטים לקראת העומס. 

באדיבות המצלםקופולוביץ והשלטיםצילום: באדיבות המצלם

3 שנים אחרי שהגה את הרעיון - שלמה ריזל מקול חי שמשמש גם כדובר יד לאחים, נצפה השבוע במשרדי הארגון כשהוא בוחן את ספר הקומיקס החדש "עלילות הפעילים" שיצא לאור השבוע.

באדיבות המצלםריזל והספרצילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק מינהלים קהילתיים יוסף חיים מועלם, ערך השבוע סיור במינהל קהילתי מיתרים יחד עם מנהל המינהל ומנהלת השולחה החרדית בגבעת מרדכי וקריית משה.

באדיבות המצלםמועלם במנהלצילום: באדיבות המצלם

יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן ממשיך בפעילותו הרבה למען ילדים חולי סרטן, וזכה לקבל את ברכתו של חבר מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטינמן.

באדיבות המצלםאברמן אצל ראש הישיבה הגר"ש שטיינמןצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליצחק רביץ ראש מועצת קרית יערים טלז סטון לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל 'אל המעיין' משה אילוז לרגל אירוסי בנו יאיר, עם הכלה למשפחת אלמליח מבית וגן ירושלים. 

שמחת עולם המוזיקה החסידית השבוע: ברכת מזל טוב חמה ולבבית לגדול המלחינים הבעל מנגן ר' בנצי שטיין לרגל שמחת הולדת בנו השני בשעה טובה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לחיים רוזנשטיין, סמנכ"ל מירון במשרד ירושלים ומסורת ישראל ומחשובי חסידי באיאן, לרגל אירוסי הבן יוסף דב.

ברכת מזל טוב לאיש החסד ומבכירי ש"ס בירושלים הרב רחמים חיון לרגל שמחת בר המצווה לבנו, בשמחה נראו משתתפים ראש הישיבה הגאון הצדיק רבי יהודה כהן חבר מועצת חכמי התורה והגאון רבי משה נחשוני.

באדיבות המצלםבבר מצווהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאיש החסד ישראל כהן מבית שמש לרגל אירוסי בנו עם בת הר"ר מאיר דב בראון מבני ברק.

באדיבות המצלםהרבי מסטריקוב עם ר' ישראל כהןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לעסקן הדגול ר' אברומי צימעט מבי"ש מעסקני מפעל החסד "לחמי מרדכי" ובן המשב"ק בחצה"ק תולדות אהרן הרה"ח ר' משה יוסף צימעט לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש הנכון במקום הנכון, כשרוני ואגדי, המנכ"ל הבלתי נלאה של 'רובינשטיין תיירות ומלונות בוטיק', שלוימי ליפשיץ להולדת הבן. לייבל'ה מריח 'וואך נאכט' מושקע, וממהר לשים פעמיו לבית שמש.

ברכת מזל טוב ליוני פוזן איש המעש והחסד ומאנשי דגל התורה בעפולה לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעו"ד הבעלזאי הממולח ארי פינק לרגל הולדת בתו בשעה טובה. 

ולסיום, מיד לאחר סיום הפקת הענק של הדינר אמש בגני התערוכה של חסידות קרלין סטולין התארס הבחור החשוב מאיר לובין מצוות 'אקטיבר הפקות'. לייבל'ה שולח מזל טוב.

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}