ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מרגש: ילדי בית הספר 'גבעולים' מבית פרח שלחו חבילות לילדי המפונים

פרויקט ייחודי ומרגש במיוחד התקיים השבוע בקייטנת "בחלומות" של בית הספר גבעולים מש"ה בעיר אלעד מבית רשת פרח. ילדי בית הספר שיגרו חבילות מתוקות לילדי המפונים מהצפון והדרום, השוהים כבר חודשים ארוכים מחוץ לביתם

מרגש: ילדי בית הספר 'גבעולים' מבית פרח שלחו חבילות לילדי המפונים
מארזים למפונים צילום: ארגון פרח (פורסם באישור ההורים)

בימים אלו מתקיימת כאמור קייטנה לילדי בית הספר, כאשר הנושא השנה הוא "בחלומות" והוא כלל בין השאר מסיבת פיג'מות ועוד. אחת המשימות שבוצעו יחד עם הילדים, כפי שמסבירה הגב' חני קמינצקי, מנהלת בית הספר, היתה שהילדים יגשימו בעצם גם חלומות של אחרים.

לצורך הפקת הפרויקט, בוצעה הכנה מוקדמת וסבוכה, משום שילדי הכיתות מתקשרים בעיקר דרך מערכות מיקוד מבט, כאשר הילד מביט עם עיניו על סמלים במערכת הממוחשבת, ובאמצעותה הוא מתקשר או בוחר במה שהוא רוצה.

הילדים קיבלו אופציות שונות שהוכנו מבעוד מועד, ואכן, הם בחרו בשליחת חבילות שי לילדים חולים וילדים מפונים.

הבחירה לא בוצעה בחלל ריק, אלא בבית הספר מסבירים כי לאורך השנה בוצעו לא מעט שיחות עם התלמידים על ההתמודדות שלהם ושל כל עם ישראל עם המלחמה, ולכן, טבעי היה שהילדים יבחרו להעניק מעצמם גם לילדים המפונים.

תהליך הכנת החבילות נמשך לא מעט זמן, והוא דרש מאמצים רבים, להתאמת הבקשות של הילדים מבית הספר, ועם השלמתו, יצאו עשרות חבילות שהוכנו ברגש רב על ידי הילדים והצוות, למקומות בהם שוהים המפונים.

התוצאה השתלמה במיוחד, כאשר הילדים המפונים קיבלו את החבילות והודו נרגשות לצוות בית הספר על המחשבה ועל ההשתתפות במצוקתם, ובפרט על ידי ילדי בית הספר גבעולים שגילו רגישות רבה כלפיהם.

רשת פרח לחינוך מיוחד פעילה בפריסה ארצית עם מעונות שיקום, גני תקשורת, גני שפה, גני מש"ה, בתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, כיתות תקשורת, כיתות שילוב, הוסטלים, כפר קהילתי לבוגרים עם מוגבלויות ועוד.

ארגון פרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}