י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לגלות ערנות

אזהרה חריגה לישראלים בטורקיה ואזרבייג'ן

על רקע איומי איראן לנקום את חיסול איסמעיל הנייה, פרסם משרד החוץ המלצה חריגה לישראלים ששוהים במדינות הגובלות באיראן לגלות ערנות. בין תרחישי התגובה שאליהם נערכים בישראל, נמנית גם האפשרות שאיראן וחיזבאללה ינסו לבצע פיגועים נגד ישראלים בחו"ל

אזהרה חריגה לישראלים בטורקיה ואזרבייג'ן
הקהילה היהודית באזרבייג'ן צילום: הקהילה היהודית באקו

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" פועלת איראן ביתר שאת כדי לפגוע ביעדים ישראלים ברחבי העולם. בצל האיום הנובע ממאמציה של איראן ושלוחיה לפגוע בסמלי מדינה ובאזרחים ישראלים, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים המבקרים במדינות הגובלות באיראן (טורקמניסטן, אזרבייג'ן, ארמניה ותורכיה) לגלות ערנות, לנקוט במשנה זהירות ולהישמע לאזהרות מטה המטה לביטחון לאומי).

בין תרחישי התגובה שאליהם נערכים בישראל, נמנית גם האפשרות שאיראן וחיזבאללה ינסו לבצע פיגועים נגד ישראלים בחו"ל או לפגוע בדיפלומטים ישראלים ובשגרירויות ישראליות. לכן, מאז החיסולים הכריז משרד החוץ על הכוננות הביטחונית הגבוהה ביותר, בדומה לרמה שהונהגה אחרי 7 באוקטובר. דיפלומטים הונחו לכללי זהירות מחמירים, וחלקם הונחו לשבור שגרה, לא להגיע לאירועים פומביים, לעבוד מהבית וכדומה.

דיפלומט ישראלי בכיר סיפר ל-Ynet כי נציגים רבים חשים מאוימים. "ראינו שנפגע להם אדם במתחם שלטוני ולכן יש סיכוי שירצו לפגוע בסמלי שלטון. להוריד שגרירות או שגריר זה יותר קל יחסית, בהחלט שגרירויות ישראל הן סמל שלטוני והן על הכוונת. הכוננות לשליחים ממש גדולה. יש הגבלות חמורות על התנועות שלהם. יחד עם זאת, אנחנו ממשיכים בתפקוד כרגיל".

איראן טורקיה אזרבייג'ן ארמניה מלחמת חרבות ברזל משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}