ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מוקד טרור חדש

מחבלים משלושה יישובים בשומרון מנסים לחקות את ג'נין וטול כרם

מחבלים מטובאס, כפר טמון ואל פרעה מנסים לחקות את ג'נין וטול כרם ולהקים תשתיות טרור מאורגנות, כולל הנחת מטעני חבלה מתחת לקרקע | הקרבה לגבול הירדני שמאפשרת נתיב נוח להברחות נשק ואוזלת היד של מנגנוני הרש"פ

מחבלים משלושה יישובים בשומרון מנסים לחקות את ג'נין וטול כרם
פעילות הכוחות צילום: דובר צה"ל

מוקד טרור חדש בשומרון: משולש היישובים טובאס, כפר טמון ומחנה הפליטים אל פרעה הפכו לאחרונה למוקד טרור מובהק. המחבלים שאינם משתייכים לארגון טרור מסוים מנסים לחקות את המודלים של ערי הטרור ג'נין וטולכרם ולהקים תשתיות טרור מאורגנות גם באותם יישובים. 

לפי הפרסום של ניר דבורי בחדשות 12, המחבלים מקימים בין היתר מעבדות נפץ לייצור מטענים, דירות מסתור וחמ"לים עם תצפיות ומצלמות שיתריעו כשצה"ל מגיע לאזור ולאחרונה, הם התחילו להטמין מטענים - גם מתחת לקרקע.

בין הסיבות להפיכת היישובים הללו למוקד טרור, ניתן לציין את מיקומם על הציר של הבקעה אל תוך השומרון, מה שהופך אותם לאזור נוח להברחות מירדן. בנוסף, מדובר באזורים שבהם ישנה נוכחות מופחתת של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. 

כמענה לתופעה, צה"ל מבצע פשיטות גדולות יותר לסיכול הטרור באותם יישובים ואף מתעמת עם מחבלים חמושים במהלך הפשיטות. 

תיעוד מרחפן של התקיפה האווירית צילום: דובר צה"ל

רק אתמול פתח צה"ל במבצע באור יום על משולש הטרור: טובאס, כפר טמון ומחנה הפליטים אל פרעה. במהלכו, חוסלו מחבלים בחילופי אש ובתקיפה אווירית - בהם מחבל בכיר. הלוחמים איתרו 5 נשקי M-16 וקרלו, והחרימו אמצעי לחימה ומטענים נוספים שאותרו במרחב. במהלך המבצע נפצעו 4 לוחמים בינוני וקל, לאחר שעלו עם רכב על מטען - ופונו לטיפול בבית החולים.

פעילות הכוחות בחטיבת הבקעה והעמקים צילום: דובר צה"ל

צה"ל יהודה ושומרון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}