י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חרדה בטהראן

מומחה לאיראן: הם ראו את ההיערכות בישראל - ונבהלו

"בהתחלה הם דיברו על שיח נקמה והודעות ופתאום הם ראו את ההיערכות והאיומים הישראליים"

מומחה לאיראן: הם ראו את ההיערכות בישראל - ונבהלו
חמינאי מצביע בבחירות לנשיאות איראן צילום: khamenei.ir

אתמול (רביעי) דווח על מתקפת סייבר גדולה נגד הבנק המרכזי של איראן וכמה בנקים נוספים. בני סבטי, חוקר איראן במכון מחקרי למחקרי ביטחון לאומי INSS, מתייחס להשלכות הכלכליות הכבדות באיראן בעקבות הסנקציות העולמיות והרתיעה שמשדר המשטר לשיטתו. 

"יש להם קטע לשדר חוסן. המנהיג האיראני דיבר על זה שלא להתפתות למלחמה פסיכולוגית. שעון החול שלהם גם אוזל. לכלכלה האיראנית אין כסף. הסבלנות של הציבור פוחתת. הבורסה שם נופלת. אין להם דירוג אשראי בכלל להוריד", התייחס סבטי לקשיים הכלכליים הגדולים באיראן בשיחה ברדיו 103. 

"הם עכשיו הרבה יותר קרובים לתגובה סמלית עד לשום תגובה. בהתחלה הם דיברו על שיח נקמה והודעות ופתאום הם ראו את ההיערכות והאיומים הישראליים", הוסיף בהמשך. 

גם פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין לחקר המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, תיאר את הלך הרוח באיראן בימים אלה. "בטהרן יש התחבטות מתמשכת, אם נלך ליום אחרי שהנייה חוסל, הם דיברו על נקמה ברמה הכי גבוהה, אך ככל שעוברים הימים נוצר הרושם שאיראן מקבלת הרבה מאוד מחשבות שניות, בעיקר בגלל הבילד אפ האמריקני במזרח התיכון. כרגע איראן אפילו מוצאת בנושא המשא ומתן בדוחא סיכוי שדרכו תרוויח יותר בזמן בזה שהיא כאילו מתנה או משהה את התגובה. האיראנים נמצאים במסלול של הורדת ציפיות",

פרופ' רבי הוסיף כי "מלחמה כוללת שבה יש בסופו של דבר בוקה ומבולקה, יכולה לייצר להם בעיות קשות מאוד עם כלכלה מקרטעת שאפשר להקריס אותה, עם איומים על השלטון עצמו. חשוב לזכור - במשטרים כאלה, עריצים ודיקטטוריים, העם הוא אויב פוטנציאלי. כל מהומה מהסוג הזה נתפסת בעיני השלטון כמשהו שעלול לקומם את העם הממורמר בלאו הכי". 

איראן מתקפת סייבר חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}