י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תקרית חריגה

עשרות אזרחים ניסו לפרוץ לתוך עזה - ונהדפו על ידי צה"ל

עשרות אזרחים שקיימו תפילה סמוך לגבול הרצועה, ניסו לפרוץ אל תוך עזה ונבלמו על ידי כוחות צה"ל. בארגון חוננו מסרו כי שבעה מתיישבים נעצרו בתקרית

עשרות אזרחים ניסו לפרוץ לתוך עזה - ונהדפו על ידי צה"ל
כוחות צה"ל בגבול צילום: פלאש 90

כ-40 אנשים שקיימו היום בבוקר תפילה סמוך לגבול הרצועה, ניסו לפרוץ בכוח אל תוך עזה דרך מעבר ארז ונבלמו על ידי כוחות צה"ל. מהמתפללים נמסר: "רק עזה יהודית תסיר את איום הטילים והחטופים מעזה ותביא ביטחון לתושבי הדרום והמדינה כולה".

בארגון חוננו מסרו כי "שבעה מתיישבים מגרעין "אלי עזה" נעצרו הבוקר בעוטף עזה לאחר שנטען כי הפרו צו שטח צבאי סגור שהוטל על האיזור בתחילת השבוע ואף הפרו את הסדר הציבורי. עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסייע לעצורים בייעוץ משפטי". 

נזכיר כי לאחר שתנועת הימין "נחלה" קראה להגיע לקריאת מגילת איכה סמוך לכניסה לציר נצרים בתשעה באב, הצבא והמשטרה הכריזו על המקום כשטח צבאי סגור - בשל החשש כי פעילים ינסו לפרוץ את הגבול אל תוך שטח רצועת עזה. 

דובר צה"ל עידכן "כי בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף עזה. כחלק משינוי השטחים הסגורים, מספר מרחבים המפורטים בקישור לצו יסגרו וההגעה אליהם ללא תיאום מראש הינה אסורה". 

 

 

מעבר ארז רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}