י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בארגון "עזרת אחים" יוצאים בקמפיין נרחב לזהירות מפני סכנות בין הזמנים

בארגון החסד בבית שמש מתריעים מפני סכנות בין הזמנים וקוראים לציבור להישאר עירניים • יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ: "השהות תחת השמש הקופחת, והרכיבה על גבי הקורקינטים החשמליים, גורמים לפגיעות קשות" • ונשמרתם מאוד לנפשותיכם

בארגון "עזרת אחים" יוצאים בקמפיין נרחב לזהירות מפני סכנות בין הזמנים
עזרת אחים צילום: באדיבות המצלם

אחרי שנתקל בלא מעט מראות כואבים ולא נעימים במיוחד, כאשר אנשים מרחבי העיר בית שמש ומחוצה לה הגיעו למרפאת הכוויות כדי לטפל בכוויות חמורות שנגרמו בשל השהות תחת השמש הקופחת בימי בין הזמנים, ולכן לאחר שהוזעק לטפל ולסייע במקרים של אנשים שנפלו מקורקינטים חשמליים ושברו ידיים ורגליים, לעיתים בשברים מורכבים שמצריכים טיפולים ממושכים ושאינם מחלימים באופן מלא גם לאחר מכן – יוצא יו"ר 'עזרת אחים' הרב אברהם קאפ, בקמפיין מיוחד מטעם הארגון, במיוחד לימי בין הזמנים, כדי להזהיר ולהתריע, ובתקווה שהפרסום יגביר את המודעות ויימנע את הצורך לפגוש מקרים כאלו גם בימים הבאים עלינו לטובה.

"מה שקרה זה שפשוט הרגשתי שאני לא יכול לשאת את זה", הוא מספר בגילוי לב. "אתה רואה עוד מקרה ועוד מקרה. זאת סכנת נפשות. רבותי, זה לא צחוק. בכל שנה אנחנו שומעים על תאונות טראגיות מאוד. ה' ירחם. זה לא פשוט בכלל".

לגבי הכוויות הוא מספר על אנשים שמגיעים למרפאת הכוויות, ומדווחים על כאבי תופת שלא מפרים מהם במשך ימים ולעיתים אפילו במשך שבועות. בחלק מהמקרים משאירות הכוויות מהשמש צלקות לא נעימות למראה, אם הכוויה לא מטופלת נכון.

"אנשים חושבים שאם שמת קרם הגנה זה מספיק ויותר מזה אין צורך להיזהר. זה לא נכון, צריכים להימנע מיציאה לשמש בין השעות 11:00 ל-15:00 במידת האפשר. אם כן יוצאים לטיול הכולל שהות במקום שאינו מוצל, חובה להתכסות כראוי, עם כובע שמש שמכסה עם את העורף ומגן גם על הפנים, ללבוש בגדים עם שרוולים ארוכים מכנסיים ארוכים, להימנע מחשיפת תינוקות לשמש. זה גורם לכוויות וזה יכול גם לגרום לתחלואה קשה מאוד במחלה הידועה חלילה וחס".

"במקרה שנגרמה כוויית שמש, אל תתעלמו מזה, ואל תחכו פשוט שזה יעבור. יש לגשת ולבדוק אם הכוויה זקוקה לטיפול, אנחנו מוכרים בסניפי 'עזרת אחים' גם את המשחות המיוחדות של ברנשטיין למניעת צלקות, במחיר מסובסד, ואני קורא לציבור להצטייד במשחות ולטפל בכוויות כראוי, כולל כוויות הנגרמות מהשמש".

"באשר לקורקינטים החשמליים", מוסיף הרב קאפ, "העניין הוא, שאם זה לא נגמר באסון טוטאלי כמו מקרה מוות חלילה, אז בכלל לא שומעים על זה. אותו אברך שהתרסקה לו הרגל ושכב במיטה שלושה וארבעה חודשים בלי יכולת לזוז, בכלל לא היה שווה כותרת. הבחור שהפך לצולע לכל ימי חייו, לא זכה בכלל לאזכור בכלי התקשורת. אלו תאונות 'רגילות', זה לא משהו ששווה דיווח, והמקרים האלו קורים כל יום בימים בין הזמנים. חייבים לעצור את זה".

הרב קאפ מזכיר את דברי הגמרא, על כך שחז"ל ביקשו מבר כוכבא שיפסיק להטיל מום בבחורי ישראל, כשהעמיד אותם במבחן גבורה, ודרש מהם לכרות את בוהן ידם עם השיניים שלהם. "אסור לאדם להכניס את עצמו לסכנה, אסור לאדם להטיל מום בעצמו, בוודאי שלא באחרים. איך אפשר להמשיך ולאפשר שימוש המוני בכלי משחית הללו כשרואים אסונות רבים כל כך שמתחוללים לנו מול העיניים?".

לדבריו, הסכנה טמונה במידה רבה דווקא בקורקינטים החשמליים, אפילו יותר מהאופניים החשמליים. "בעוד רכיבה על אופניים היא דבר שדורש מיומנות, וכל אחד מבין שאם הוא לא רכב על אופניים מעולם, סביר להניח שהוא ייפול בניסיונות הראשונים שלו, במקרה של הקורקינט זה נתפס כמו משהו מאוד קל, לא צריכים לדעת. לוחצים על ידית ההאצה, והופ, עפים במהירות. זה מייצר מצב שבו גם אנשים עם אפס ניסיון רוכבים על קורקינט במהירות של 40 קמ"ש ויותר, ואחר כך מתפלאים כשמקרים חמורים כל כך מתחוללים באופן יומיומי".

לסיום הוא מבקש לנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לציבור להיזהר מאוד: "רבותי, לפני שאתם עולים על הכלים האלו, תחשבו רגע אם אתם מוכנים לקחת את הסיכון, אם אתם מסוגלים להבין בכלל את עוצמת הכאב שמכה במי ששובר יד או רגל, ואני לא מדבר על מקרים של שבר מרוסק, שאי אפשר בכלל לנסות להבין עד כמה זה כואב – זה ברמה שצריכים לקבל זריקות של מורפיום בזו אחר זו כדי לשכך את הכאב ולהישאר בחיים! אם אין לכם ניסיון עשיר ברכיבה על אופניים וקורקינט, אל תעלו על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי. הסיכון גדול מדי, והתוצאות יכולות להיות חמורות מאוד".

עזרת אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}