י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
משת"פים עוברים עינויים

הנהגת חמאס בפאניקה: ישראלים מתחזים לעובדי ארגוני סעד לאיסוף מידע בעזה

בחמאס מתחבטים בסוגיית הפרצות הפנימיות שהובילו לשורת חיסולים. משרד הפנים של חמאס תיאר ב"אל-ג'זירה" את הפחד: "ישראלים מתחזים תחת שמות של ארגוני סעד לאיסוף מידע". תושב עזתי: "כל מי שנחשד ימצא את עצמו בחקירת עינויים מתחת לאדמה"

הנהגת חמאס בפאניקה: ישראלים מתחזים לעובדי ארגוני סעד לאיסוף מידע בעזה
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

התגברות החיסולים של מחבלי חמאס בעזה ובכללם בכירים כדוגמת ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף מובילה לפאניקה בחמאס. משרד הפנים של חמאס העביר אתמול באופן חריג מסר דרך ערוץ "אל-ג'זירה", שמעיד על חשש לגיוס מספר רב של עזתים כמשתפי פעולה עם ישראל. 

"ישראל הגבירה את הניסיונות לגייס פלסטינים לשירות מודיעין כדי לאסוף מידע על ההתנגדות", צוין במסר שפורסם בערוץ הקטארי הפרו-חמאסי. "שירותי הביטחון עצרו כמה מעורבים בשיתוף פעולה עם ישראל, וכעת הם נתונים לחקירה".

עוד נאמר, כי "גורמים ישראלים מתחזים תחת שמות של ארגוני סעד לאיסוף מידע וסחיטת אזרחים. חלק מאותם אזרחים שישראל יצרה איתם קשר קיבלו איומים להפציץ את בתיהם ולהרוג את משפחותיהם במקרה שלא ישתפו פעולה", אין לטענה הזאת כל סימוכין.

שירותי הביטחון של חמאס נלחמים במודיעין הישראלי ובשיטותיו ללכידת משתפי פעולה, וקראו למקומיים באזורים השונים של הרצועה להיזהר מ"ההונאה". "כל מי שחושדים בו, ולו חשד קטן, ימצא עצמו חטוף בחקירת עינויים מתחת לאדמה ועם סיכוי קטן לחזור לביתו", סיפר לעינב חלבי ב-Ynet תושב עזתי.

כזכור ביום שני דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית כי "שליח" להעברת מסרים בין אנשי חמאס הוא האיש שחשף את מיקומו של מוחמד דף - ובכך אפשר לישראל לחסלו בתקיפה אווירית לפני כחודש.

בווינט דווח כי יחידת "אלמג'ד", מנגנון הביטחון של חמאס שאותה הקים יחיא סינוואר, עדיין מתפקדת ופועלת ללכוד משתפי פעולה עם ישראל ולמנוע חדירת מודיעינית מצד פלגים אחרים.

חמאס מלחמת חרבות ברזל מוחמד דף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}