ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ברקע הפסגה

טראמפ לחץ להגיע לעסקה? נתניהו מכחיש: לא שוחחנו

אחרי הפרסום לפיו טראמפ עודד את נתניהו לחתום על עסקת חטופים, בלשכת ראש הממשלה מכחישים: ראש הממשלה לא שוחח עם הנשיא לשעבר

טראמפ לחץ להגיע לעסקה? נתניהו מכחיש: לא שוחחנו
נתניהו וטראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכחיש ששוחח עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ואת הפרסום שזה האחרון לחץ עליו להגיע לעסקת חטופים. "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שוחח אתמול עם נשיא ארצות-הברית לשעבר, דונלד טראמפ", נמסר לפני זמן קצר מלשכת ראש הממשלה. 

מוקדם יותר הבוקר (חמישי), פורסם כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שוחח בטלפון עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ודן עימו בעסקת החטופים וברצונו להגעה להפסקת אש בעזה, כך לפי שני מקורות אמריקאים ששוחחו עם "וואלה". לפי אחד מהמקורות השיחה נועדה לעודד את ראש הממשלה נתניהו ללכת לעסקה. 

בתוך כך, דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר אמרה ברקע הפסגה שתתקיים היום בדוחא: "אנחנו מצפים שהשיחות יתקיימו בקטאר כמתוכנן. קריטי להגיע לעסקה. חידוש השיחות הוא צעד חשוב בכיוון הזה. צריך לשחרר את החטופים ולהקל על הסבל של פלסטינים בעזה ולהוריד את המתיחות באזור". 

בחודש שעבר טראמפ קיים פגישה בפלורידה עם נתניהו. לאחר הפגישה טראמפ הביע תמיכה מפורשת בזכות ישראל לנצח: ״שלא כמו קמלה, אני אתמוך בזכותה של ישראל לנצח את המלחמה. חייבים לנצח. חייבים לגמור עם זה״.  

בשיחה עם תורמים בניו ג׳רזי סיפר טראמפ לקהל על פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו: ״שאלתי את ביבי נתניהו למה יהודים מצביעים לדמוקרטים? הוא ענה, ״זה תחביב׳״.

בנימין נתניהו דונאלד טראמפ ארה"ב עסקת החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}