י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לצמצם פערי אי שוויון

מחסור חמור במיטות אשפוז - ישראל רביעית מהסוף בדירוג ה-OECD

מחסור חמור במיטות אשפוז בישראל, בשנה האחרונה נוספו מעט מאוד מיטות אשפוז למחלקות המיון. בישראל יש 2.1 מיטות לכל 1,000 תושבים, בהשוואה לממוצע של 3 מיטות במדינות ה-OECD

 מחסור חמור במיטות אשפוז - ישראל רביעית מהסוף בדירוג ה-OECD
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת הבריאות של לשכת המסחר ישראל-אמריקה (Amcham Israel) הודיעה השבוע על הקמת קבוצת עבודה חדשה שתתמקד בצמצום פערי הבריאות והאי-שוויון במערכת הבריאות. במסגרת קבוצת העבודה החדשה, התכנס שולחן עגול ראשון במשרדי AbbVie תל אביב, אשר כלל את מס נציגי הנהלות בתי החולים, חברות הפארמה הבינלאומיות, אמריקאיות ואירופאיות, חברות פארמה ישראליות וחברות סטארטאפ אשר מתמחות במכשור רפואי לרפואה מרחוק וחברות המספקות אשפוזי וטיפולי בית. 

במסגרת הפעילות לשנה הקרובה, החליטה קבוצת העבודה בנושא השיוויון בבריאות להתמקד בנושא הטיפול הביתי. הקבוצה תעבוד על קידום פתרונות שיסייעו להקל על המחסור במיטות אשפוז ולהתמקד בהרחבת האפשרויות לטיפול ביתי, מתוך מטרה לצמצם את פערי החוסר שיוויון ולשפר את הנגישות לשירותי בריאות בקרב כל קבוצות האוכלוסיה ואת איכות הטיפול הן בפריפריה והן במרכז. 

דוח משרד הבריאות שפורסם השנה, במרץ 2024 ומתייחס לנתונים לשנת 2023 מצביע על תמונה מדאיגה של מחסור חמור במיטות אשפוז בישראל. לפי הדוח, בשנה האחרונה נוספו מעט מאוד מיטות אשפוז למחלקות המיון. בישראל יש 2.1 מיטות לכל 1,000 תושבים, בהשוואה לממוצע של 3 מיטות במדינות ה OECD - כתוצאה מכך, ישראל ממוקמת רביעית מהסוף בדירוג זה.

עידית צרנוביץ, מנהלת ועדת הבריאות בלשכת המסחר ישראל-אמריקה (Amcham Israel) מסרה: "אנו סבורים שקבוצת העבודה החדשה, שמצטרפת לקבוצות העבודה שלנו בנושא אונקולוגיה ומחלות נדירות, תפתח פתרונות חדשים ותציע בין השאר דרכים נוספות ליישום מערך טיפול ביתי אפקטיבי ויעיל, כזה שיאפשר להקל על העומס בבתי החולים ולשפר את איכות הטיפול למטופלים בכל רחבי הארץ. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, הקופות ובתי החולים כדי לקדם אינטרסים ציבוריים משותפים לטובת המטופלים בישראל".

ד"ר אבי מתן, יו"ר ועדת הבריאות של לשכת המסחר ישראל אמריקה ומנכ"ל AbbVie ישראל אמר: "הפערים הקיימים היום, בין קבוצות אוכלוסיה שונות, בנגישות ובזמינות של שירותי בריאות, מכרסמים בחוסנה וביציבותה של מערכת הבריאות. מכאן החשיבות שכל השותפים והשחקנים במערכת הבריאות יעבדו יחד על-מנת לצמצם פערי אי שוויון אלה, כמו למשל בתחום של חלופות אשפוז וטכנולוגיות לטיפול מרחוק. אני מאמין שקבוצת העבודה החדשה שהוקמה תוכל לשמש פלטפורמה טובה וחשובה לקידום פתרונות אלה".

מיטות אשפוז משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}