י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פונה מיושביו

סכנה בחניון: מכונית אחת גרמה להרס של 140 מכוניות

השלטונות בקוריאה הדרומית בודקים כיצד רכב חשמלי אחד שרף 140 מכוניות. השריפה השתוללה במשך שמונה שעות, הנזק הסתכם ב-140 מכוניות – והבניין שבו הדליקה התרחשה פונה מיושביו

סכנה בחניון: מכונית אחת גרמה להרס של 140 מכוניות
חשמלית מתוצרת מרצדס עומדת במרכז החקירה בקוריאה צילום: מרצדס

איך שריפה במכונית אחת גורמת להרס של 140 מכוניות? זה בדיוק מה שהשלטונות בקוריאה הדרומית מנסים לבדוק, אחרי מקרה שזכה להרבה כותרות בעיתונות העולמית. לפי פרסומים בקוריאה הדרומית, בתחילת החודש מכונית חשמלית מתוצרת מרצדס שחנתה בחניון תת קרקעי לפתע נדלקה והחלה לעלות באש.

הסיבה לדליקה אינה ברורה בשלב הזה אבל מה שיותר מטריד הוא מה שהדליקה גרמה: במכונית רגילה עם מנוע בנזין ניתן לכבות שריפות עם מים או קצף מיוחד, אבל במכוניות חשמליות אם השריפה היא בסוללה אז הבעיה שונה לחלוטין כי סוללות ליתיום איון של רכבים חשמליים בוערות הרבה יותר זמן וקשה לכבות אותן עם מים. במקרה של החניון בקוריאה הדרומית, השריפה השתוללה במשך שמונה שעות, הנזק הסתכם ב-140 מכוניות – והבניין שבו הדליקה התרחשה פונה מיושביו.

למעשה, השלטונות בקוריאה הדרומית לקחו את הנושא כל כך ברצינות שוועידה מיוחדת התקיימה השבוע בנוכחות סגן שר התעשיה הדרום קוריאני, נציגים של שירותי הכבאות ונציגים של משרד התחבורה הקוריאני. אחת הדרישות העיקריות שהוצגו על ידי משתתפי הוועדה היא שיצרני הרכב הגדולים יחשפו מיהם יצרני הסוללות אשר מספקים להם את החלקים.

לפי פרסומים בקוריאה הדרומית מהשבוע, מרצדס ו-ב.מ.וו כבר הודיעו כי יפרסמו את זהות ספקיות הסוללות שלהן. לפי הצהרות בתקשורת הקוריאנית, מרצדס גם מציעה בדיקות חינמיות של מערכות הסוללה ללקוחותיה בקוריאה הדרומית החל מהיום.

דרום קוריאה מרצדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}