ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תוך שמונה ימים

השטח שכבשה אוקראינה - כמעט כגודל השטח שכבשה רוסיה בעשרה חודשים

עיתונאים רוסים טוענים כי בשמונה ימים בלבד האוקראינים השתלטו במחוז קורסק על יותר מ-1,000 קמ"ר - לעומת 1,131 קמ"ר משטחי אוקראינה שכבשה רוסיה מאז אוקטובר. זלנסקי: "אנו משיגים את המטרות האסטרטגיות"

השטח שכבשה אוקראינה - כמעט כגודל השטח שכבשה רוסיה בעשרה חודשים
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

עיתונאים רוסיים עצמאיים מאתר "אגנסטבו", מעריכים כי אוקראינה שולטת בכ-1,050 קמ"ר במחוז קורסק - אחרי הפשיטה על האזור שהחלה לפני שמונה ימים. לשם השוואה, מאז אוקטובר 2023, השתלט הצבא של פוטין על 1,131 קמ"ר מהשטח של אוקראינה, כך לפי "ישראל היום". 

באוקראינה מרוצים מאוד מהמהלך שעשוי לשנות את פני המערכה. בפנייה היומית לאומה אמר הנשיא זלנסקי: "יש התקדמות יפה במחוז קורסק. אנחנו משיגים את המטרות האסטרטגיות. הגדלנו את מספר השבויים".

הפלישה של אוקראינה למחוז קורסק השכן החלה ב-6 באוגוסט, ועד ה-13 באוגוסט טענה אוקראינה כי היא שולטת ב-74 ישובים באזור. זלנסקי אמר השבוע כי מאות חיילים רוסים נכנעו עד כה במהלך המבצע.

באוקראינה אומרים כי פלישת אוקראינה למחוז קורסק ברוסיה נועדה למנוע ממוסקבה לשלוח תגבורת נוספת לחזית בדונבאס ולעצור את התקיפות הרוסיות. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח שרוסיה תספק "תגובה ראויה למתקפה בקורסק", וקרא למפקדי הצבא "לסלק את האויב מהשטח שלנו".

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין קורסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}