י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קראו לחזור לגוש קטיף

אלפים נכנסו הלילה לקבר יוסף, אב שכול: "לכתוש את החמאס עד הסוף"

אלפי בני אדם נכנסו הלילה לתפילה המונית בקבר יוסף שבשכם. בין המבקרים משפחות פצועים שבאו להתפלל לרפואת יקיריהן ומשפחות שכולות. אביו של נריה בלטה הי"ד: "חייבים לנצח במלחמה ולחזור לגוש קטיף" ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אני קורא לממשלה ללמוד מיוסף ולעמוד בלחצים הבינלאומיים"

אלפים נכנסו הלילה לקבר יוסף, אב שכול: "לכתוש את החמאס עד הסוף"
המשפחות השכולות, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הרב לבנון רב השומרון וח"כ צבי סוכות בקבר יוסף הלילה צילום: רועי חדי.

הלילה (ד') התקיימה כניסה לקבר יוסף, אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ הגיעו להתפלל בקבר, זאת כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון בליווי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של מועצה אזורית שומרון.

בין הנכנסים היו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, רב השומרון הרב אליקים לבנון, ח"כ צבי סוכות, משפחות שכולות בהן: רחמים בלטה אביו של נריה בלטה הי"ד, שמעון ריין אביו של רב סרן בניה ריין הי"ד, אחיו של אלחנן קליין שנרצח בפיגוע ירי בתחילת המלחמה כשהיה בדרכו לביתו שבעינב, שלומית צייגר אלמנתו של יצחק צייגר הי"ד מהישוב שבי שומרון שנרצח בפיגוע ירי לפני מספר חודשים, אברהם עילאי ליבנת בנו של בן יוסף לבנת ובני משפחות הפצועים. 

אביו של רב סרן בניה ריין הי"ד, קרא את התפילה לשלום חיילי צה"ל, הרב לבנון קרא תפילה להחזרת  החטופים ולרפואת הפצועים. 

הרב אליקים לבנון רב השומרון: "באנו לכאן כי יוסף הצדיק הוא הכח שמרכז את עם ישראל, נותן את הכח הרוחני לעם ישראל, הוא המחבר המלכד. זו כל המטרה, בשביל מה הביא עלינו הקב"ה את הצרה הגדולה הזו? כדי לחבר את עם ישראל, אנחנו רואים את השלטים יחד ננצח, צריך להגביר את היחד הזה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קרא לממשלה לעמוד בלחצים בינלאומיים: "אנחנו נמצאים בקבר יוסף, בזמן שהוא קשה לעם ישראל, הגענו לכאן כדי לשאוב כוחות מהשורשים של העם שלנו, מיוסף הצדיק שגם כשהכל היה נראה אבוד מעולם לא איבד את האמונה. אנחנו כולנו מחזקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון מתפללים מכאן לחזרה בשלום בעזרת ה' של כל האחיות והאחים שלנו החטופים. אנחנו עומדים כאן במקום הזה. ומאחורינו עם ישראל כולו. אנחנו דורשים מהממשלה לא למצמץ ולא לחשוש מהלחצים הבינלאומיים, ללמוד מיוסף לעמוד מול הלחצים הבין לאומיים מול אומות העולם, ולהביא לניצחון אמיתי שיחזק את האחיזה שלנו בשומרון ומכאן בכל רחבי הארץ ולהדביר את אויבנו בעזרת השם".

רחמים בלטה אביו של נריה הי"ד אמר במקום: "אני לא זכיתי להיות פה קודם, זו הפעם הראשונה שלי, אבל נריה הי"ד בני זכה להיות פה כמה וכמה פעמים. שהקב"ה יתן לנו כוח להחזיר את החטופים שלנו, ושישמור עליהם. ושתהיה רפואה שלמה והחלמה לחיילים. המלחמה הזו מלחמה מוצדקת, אסור להכנע, לכתוש את החמאס עד הסוף. אני מבקש מראש הממשלה. ומראשי הצבא, אין כזה דבר להיכנע, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל, בזה שמתיישבים בארץ ישראל בארץ הקודש. לא להכנע ללחצים, ליישב כל מקום ומקום ולהחזיר את אנשי גוש קטיף לגוש קטיף ההתיישבות זה מה שיהיה הניצחון הגדול ביותר. בעזרת השם רק ע"י לחץ במלחמה ומחיקת החמאס אנחנו מאמינים שהחטופים יחזרו בשלום".

שמעון אביו של בניה ריין הי"ד שנפל במלחמת לבנון השניה: "לצערי, אנחנו ותיקים בשכול, משפחת ריין, בשבוע הבא, ביום הזיכרון של בניה , 18 שנים. כאז כן עתה החיילים בשטח ואלה שנמצאים  ועושים את המלחמה יום יום, גם בצפון וגם בדרום, הם אלה שנותנים הטון ובעזרת השם בכוח החיילים בשטח, אז גם המנהיגים שלנו וגם הממשלה תאזור כוח, כי יש מאחוריה את עם ישראל. רוב עם ישראל נמצא עם הממשלה ודוחף לניצחון ונקמה. נקמה זו לא מילה, לא קבילה, זה נמצא בכתבי הקודש, כי אנחנו מאמינים שהקדוש ברוך הוא יהיה בעזרנו, כמו שנאמר, כי לא יטוש השם עמו ונחלתו לא יעזוב. זו הבטחה ובעזרת השם ובעזרת אותם אלו שנפלו ומסרו את נפשם על קדושת ה' העם והארץ, בעזרת השם נעשה ונצליח. וכל אויבינו יפלו לפנינו בעזרת ה' במהרה  בימינו אמן".

ראש מועצת שומרון הודה לחיילי חטיבת שומרון בראשותו של המח"ט אל"מ שמעון סיסו, ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו ואפשרו את הכניסה.

יוסי דגן קבר יוסף שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}