י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דיווח בניו יורק טיימס

צה"ל הצליח נגד חמאס יותר ממה שחזו האמריקאים, אך דרושה עסקה לשחרור חטופים

צה"ל הגיע הכי רחוק שיכל בעזה, כך אומרים גורמים רשמיים בארה"ב. ישראל החזירה לאחור את חמאס אך לעולם לא תוכל לחסל לחלוטין את הארגון, כך אמרו גורמים אמריקאים. ישראל ניסתה לפגוע במנהרות, אך לא הצליחה להרוס את כולן

צה"ל הצליח נגד חמאס יותר ממה שחזו האמריקאים, אך דרושה עסקה לשחרור חטופים
שר הביטחון גלנט במעבר רפיח צילום: תקשורת שר הביטחון

ישראל השיגה את כל מה שהיא יכולה להשיג מבחינה צבאית בעזה, כך לדברי בכירים אמריקאים שאומרים שהפצצות מתמשכות רק מסכנות אזרחים, והאפשרות להחליש עוד יותר את חמאס פחתה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

כשממשל ביידן מנסה להחזיר את המשא ומתן להפסקת האש למסלולו, מספר הולך וגדל של גורמי ביטחון לאומי אמרו כי צה"ל פגע בחמאס בצורה חמורה, אך לעולם לא יוכל לחסל את הארגון לחלוטין.

במובנים רבים, המבצע הצבאי של ישראל גרם לנזק רב יותר נגד חמאס ממה שחזו גורמים אמריקאים כשהחלה המלחמה באוקטובר.

כוחות צה"ל יכולים כעת לנוע בחופשיות ברחבי עזה, אמרו הגורמים, וחמאס ספג מכה קשה. ישראל השמידה או השתלטה על נתיבי אספקה ​​מכריעים ממצרים לעזה. כ-14,000 מחבלים בעזה נהרגו או נעצרו נמסר מצה"ל.

אבל אחד היעדים הגדולים שנותרו של ישראל החזרת כ-115 חטופים חיים או מתים שעדיין מוחזקים בעזה מאז ה-7 באוקטובר - לא ניתן להשיג מבחינה צבאית, כך לפי גורמים אמריקאים וישראלים בהווה ובעבר.

סא"ל נדב שושני, דובר צה"ל לתקשורת הזרה, אמר לעיתון כי "צה"ל ומפקדיו מחויבים להשיג את מטרות המלחמה לפירוק חמאס והחזרת החטופים שלנו הביתה, וימשיכו לפעול בנחישות להשיג אותם".

לגבי המנהרות דווח, כי ישראל ניסתה לפגוע במנהרות, אך לא הצליחה להרוס את כולן. חלק ממתחמי המנהרות הגדולים יותר, שבהם השתמש חמאס כעמדות פיקוד, לא ניתנים להפעלה. אבל רשת המנהרות הרבה יותר גדולה ממה שישראל צפתה, והיא נותרה דרך יעילה עבור חמאס להסתיר את מנהיגיו ומחבליו.

חמאס ספג מכה משמעותית בחודש מאי, כאשר צה"ל פלש לרפיח בדרום עזה. גורמים רשמיים בוושינגטון הזהירו מפני המבצע מכיוון שחששו ממוות אזרחים רבים. אבל ישראל השתמשה בכיבוש רפיח כדי להשמיד מנהרות בין מצרים לעזה, נתיב אספקת נשק קריטי לחמאס.

רפיח מצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}