ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בנסיון לפתור המחלוקת

מגעים בין ישראל לבין חברה אמריקנית על אבטחת ציר נצרים

בנסיון למצוא פתרון שימנע מעבר של מחבלים מדרום רצועת עזה לצפונה, בישראל בודקים אפשרות שאנשי אבטחה אמריקנים ייבדקו זאת, אך הדבר לא מתקדם עקב חוסר ההחלטה בדרג המדיני

מגעים בין ישראל לבין חברה אמריקנית על אבטחת ציר נצרים
פרוזדור נצרים צילום: דורון קדוש גלי צה"ל

מערכת הביטחון בישראל ניהלה בתקופה האחרונה מגעים עם חברת אבטחה אמריקנית, בניסיון למצוא פתרון לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת בין ישראל לחמאס, אבטחת ציר נצרים, הציר שמבתר את רצועת עזה לשניים. כך דיווחו רועי קייס ואליאור לוי  בתוכנית "הבוקר הזה" עם אילאיל שחר ברשת ב.

על פי הדיווח, ההצעה שעמדה על הפרק היא שאנשי אבטחה אמריקנים ייבדקו שמחבלי חמאס לא יעברו מדרום הרצועה בחזרה צפונה. עם זאת, הפתרון נותר במקום וזאת בעיקר לנוכח חוסר ההחלטה מצד הדרג המדיני בישראל.

החברה, חברת אבטחה אמריקנית בשם "GDC", נמצאת בבעלותו של איש עסקים ישראלי-אמריקני מוטי כהנא. בעת האחרונה קיים כהנא פגישות עם גורמים במערכת הביטחון לגבי אבטחת ציר נצרים. בשיחה עם כהנא הוא אמר כי אנשיו "מסוגלים לעשות זאת", כפי שעשו במדינות אחרות באזור.

בחודש אפריל האחרון, חברתו של כהנא הציעה לגורמים רשמיים בישראל לקחת על עצמה את אבטחת הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה, כדי שלא יגיע לידי חמאס וארגוני פשיעה וטרור נוספים.

באותה העת דווח על הקמת מתחמים מסוגרים ובטוחים ושימוש במערכת זיהוי ביומטרי לאנשים שיהיו זכאים לקבל את הסיוע. גם הסוגיה הזאת נתקעה.

ציר נצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}