י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
זרקו רימוני עשן

לאחר שכשלה במאבק באנטישמיות נשיאת האוניברסיטה התפטרה, פרו פלסטינים השתוללו

מינוש שפיק הודיעה על התפטרותה, כ-4 חודשים אחרי פרוץ המחאות האנטי-ישראליות בגלל מלחמת חרבות ברזל. לאחר ההתפטרות פורעים פרו-פלסטינים התפרצו לאירוע תמיכה בקמלה האריס וזרקו רימוני עשן

לאחר שכשלה במאבק באנטישמיות נשיאת האוניברסיטה התפטרה, פרו פלסטינים השתוללו
המהומות במסעדה צילום: צילום מסך

לאחר התנהלות כושלת וחוסר שליטה באנטישמיות בקמפוס באוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, נשיאת אוניברסיטת קולומביה, הודיעה על התפטרותה מהתפקיד שלושה שבועות בלבד לפני תחילת הסמסטר. היא נשיאת אוניברסיטת ליגת הקיסוס השלישית שמתפטרת על רקע סערת האנטישמיות בקמפוסים אחרי קלודין גיי מהרווארד וליז מגיל מפנסילבניה שהתפטרו לאחר שהכילו אנטישמיות.

פעילים פרו-פלסטינים יצאו לרחובות שכונת הארלם בניו יורק לאחר ההודעה על התפטרותה, ובמקום היה אלימות קשה לאחר שכמה מהם התפרצו לאירוע תמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב קמלה האריס, בהשתתפות ראש העיר אריק אדמס והמושלת קתי הוצ'ול. המפגינים זרקו רימוני עשן לעבר המסעדה שבו נערך האירוע,עשרות נעצרו.

שפיק מסרה בהודעת ההתפטרות: "זו הייתה תקופה של מהומה שבה היה קשה להתגבר על דעות שונות ברחבי הקהילה שלנו, תקופה שגבתה מחיר ניכר ממשפחתי, כפי שעשתה עבור אחרים בקהילה שלנו".

 ההתפטרות הגיעה לאחר שבאפריל האחרון, פרצו מחאות אנטי-ישראליות גדולות בקמפוס האוניברסיטה שבהמשך התפשטו גם לאוניברסיטאות רבות נוספות ברחבי ארה"ב, בהפגנות נראו גילויי אלימות מילולית ואלימות פיזית נגד סטודנטים יהודים וישראלים, נשמעו התבטאויות אנטישמיות ותמיכה בארגוני טרור. אחת הדרישות הבולטות של המפגינים הייתה הסרת השקעות בישראל.

היא פורשת מתפקידה לאחר כשנה בתפקיד. החלטתה מגיעה לאחר ביקורת רחבה ומתמשכת על האופן שבו היא טיפלה בהפגנות פרו-פלסטיניות שהטרידו את אוניברסיטת ליגת הקיסוס מאז 7 באוקטובר.

"הנשיאות הכושלת של נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, הייתה בלתי נסבלת", צייצה בטוויטר חברת הקונגרס הרפובליקנית אליז סטפניק מניו יורק. "לאחר שכשלה בהגנה על סטודנטים יהודים וניהול משא ומתן עם טרוריסטים פרו-חמאס, ההתפטרות הכפויה הזו היתה צריכה להגיע מזמן".

שערוריות אנטישמיות באוניברסיטה נמשכו גם בחופש. בשבוע שעבר, שלושה בכירים מקולומביה התפטרו לאחר ששלחו הודעות מזלזלות על דוברים יהודים בפאנל בקמפוס על אנטישמיות במהלך שיא ההפגנות.

 

אוניברסיטת קולומביה אנטישמיות ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}