ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פשיטה עם שחר

מבצע 'קשת יהונתן': 400 לוחמים, תרגילי הטעייה ומסתערבים, כך חוסלו מחבלים

כ-400 לוחמים לקחו אתמול חלק במבצע בצפון הבקעה והשומרון. המבצע הוקדש לזכרו של יהונתן דויטש הי"ד שנרצח בפיגוע בצפון הבקעה, וקיבל את השם "קשת יהונתן". ארבעה חיילים נפצעו בינוני וקל לאחר שרכבם עלה על מטען

מבצע 'קשת יהונתן': 400 לוחמים, תרגילי הטעייה ומסתערבים, כך חוסלו מחבלים
כוחות צה"ל פועלים בגזרה צילום: דוברות צה"ל והמשטרה

פרטים חדשים על המבצע של חטיבת הבקעה והעמקים, יחד עם יחידות מיוחדות, שהשלימו מבצע חטיבתי רחב היקף שנמשך כ-12 שעות אתמול. המבצע התמקד בצפון הבקעה וצפון השומרון. 400 לוחמים השתתפו במבצע, שהוקדש לזכרו של יהונתן דויטש הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בבקעה השבוע ואף נקרא לזכרו "קשת יהונתן".

באדיבות המשפחהיהונתן דויטש הי"דצילום: באדיבות המשפחה

הכוחות בפיקודו של מח"ט הבקעה, אלוף-משנה אביב אמיר, תכננו את המבצע כבר ימים ארוכים. בשעה 4:30 לפנות בוקר ניתן האות והכוחות יצאו לפעולה. בהתחלה, וכדי למשוך את המחבלים החמושים, בוצעו על-ידי כוחות מסוערבים כמה תרגילי הטעייה וגירוי. מטרתם הייתה למשוך את המחבלים החוצה ואז להכניס כוח כבד יותר מכיוון אחר שיסגור עליהם, ואכן כך היה, כך דיווח אלישע בן קימון באתר Ynet שהצטרף ללוחמים.

בשלל תרגילי הטעיה הצליחו הלוחמים לחסל חמישה מחבלים, חלקם בהתקלויות וחלקם בתקיפות מהאוויר - אחת מהן לראשונה אי-פעם בבקעה - על-ידי כלי טייס של חיל האוויר. מדובר במחבלים שבחטמ"ר הבקעה חיפשו אחריהם לא מעט זמן, ואחראיים למעשה על בניית תשתית הטרור באזור צפון בקעת הירדן. לפי דובר צה"ל, חוסל "מפקד בכיר" אחד.

במהלך הפעילות נפצעו ארבעה לוחמים באורח בינוני וקל לאחר שג'יפ צבאי מסוג "דוד" שבו נסעו עלה על מטען חבלה שהוטמן בציר שדרכו עברו. מדובר במבצע החטיבתי ה-20 שמנהלת החטיבה בשנה האחרונה, שבו לקחו חלק כ-400 לוחמים.

"הייתה תחושה שיש כאן משהו מעבר לירי", הסביר גורם ביטחוני בכיר ל-Ynet, והוסיף: "החלטנו להרים רחפן באוויר כדי להבין מה קורה בשטח, וזהינו שיש שם זירת מטענים. זירה ממולכדת שחיכתה לנו. זה דפוס פעולה שהמחבלים למדו מצפון השומרון - והגיע גם לגזרה הזו. עצרנו את הכוח ולאחר כמה זמן ביצענו מארב מוצלח מאוד של לוחמי 636.

בזירת המטענים נמצאו ארבעה מטעני חבלה שהונחו בשטח, שניים מהם עם 15 ק"ג חומר נפץ ועוד שניים עם 10 ק"ג. סך הכל חיכו שם 50 ק"ג חומר נפץ.

מלחמת חרבות ברזל בקעת הירדן יהונתן דויטש קשת יהונתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}