י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
500 מתו השנה

נגיף אבעבועות הקוף הוכרז כסכנה עולמית

בעקבות התפרצות הנגיף, הכריז ארגון הבריאות העולמי על המחלה הזיהומית כסכנה לבריאות הציבור. ראש המרכז האפריקני לבקרת מחלות: "500 מתו השנה, אנחנו חייבים גישה לחיסונים לכלל האוכלוסיה". זקוקים ליותר חיסונים כדי להגן על אנשים ולמנוע את התפשטות המחלה

נגיף אבעבועות הקוף הוכרז כסכנה עולמית
ילדים באפריקה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

ארגון הבריאות העולמי הכריז על אבעבועות הקוף כסכנה עולמית לבריאות הציבור. זאת, בעקבות התפרצות הזיהום בקונגו ותחילת התפשטות למדינות שכנות. מדובר בפעם השנייה בשנתיים האחרונות שהארגון מכריז על מצב חירום סביב המחלה.

ראש המרכז האפריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר ז'אן קאסייה, התראיין היום לתוכנית "השעה הבינלאומית" בכאן רשת ב ואמר כי המרכז הכריז על מצב חירום רפואי לאור התפשטותה של המחלה ביבשת.

''אנחנו מכריזים על מצב חירום רפואי לביטחון היבשת, כלומר בכל מדינות אפריקה, מכיוון שאנחנו חייבים להגביר את רמת ההכנה שלנו ולחזק את הניטור גם בתוך המדינות הנגועות וגם בגבולות. אנחנו חייבים שתהיה לנו גישה לחיסונים לכולם. עלינו להסביר מה בדיוק קורה כדי לדחוף אנשים לדווח על מקרים חשודים", הסביר.

לדברי ד"ר קאסייה, האפידימיולוגיה של הנגיף משתנה. ''אנחנו רואים שינויים בהעברת המחלה, ואנחנו מאוד חוששים ממוטציות של הנגיף, וזה מה שהופך את אבעבועות הקוף לנושא בריאות-הציבור ממעלה ראשונה באפריקה. אם מדברים על שיעור התמותה של המחלה, הוא עומד כעת על 3.9%, אבל השיעור הזה עלול לעלות במהירות אם יתפתחו מוטציות ואם לא נאמץ את הצעדים ההכרחיים כבר היום,'' הזהיר. לדבריו, 500 בני אדם כבר מתו מהמחלה מאז תחילת השנה, מה שהופך אותה למקור משמעותי לחששות.

הוא הוסיף: ''אנחנו זקוקים ליותר חיסונים כדי להגן על אנשים ולמנוע את התפשטות המחלה. בשנים 2022 ו-2023, אבעבועות הקוף הוכרזה כבעייה רפואית עולמית, והיו לנו מקרים של המחלה גם ביבשות אחרות, באירופה ובאמריקה, לא מדובר במחלה חדשה. אנחנו יודעים מהניסיון שהיא בהחלט יכולה להתפשט ליבשות נוספות".

אבעבועות הקוף ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}