י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע ההפגנות

כשלון לאכ"א: רק 12 מתוך 90 חרדים שזומנו לצו ראשון, הגיעו ללשכה

דובר צה"ל מסר כי "הם השלימו את כלל התהליכים הנדרשים לקראת הגיוס. מי מביניהם שלא התייצב - ייקרא בשנית למלא את חובתו"

כשלון לאכ"א: רק 12 מתוך 90 חרדים שזומנו לצו ראשון, הגיעו ללשכה
ההפגנות בצפון נגד גיוס חרדים צילום: דוברות המשטרה

שוב אכ"א כשל בנסיון לגייס חרדים. צה"ל הודיע כי רק 12 מתוך 90 מלש"בים חרדים שזומנו לצו ראשון היום (רביעי) הגיעו ללשכות הגיוס. אלו שהגיעו השלימו את כלל התהליכים הנדרשים לקראת הגיוס. בפועל, מדובר ב-13% בלבד מהמזומנים שהתייצבו.

דובר צה"ל מסר כי "מי מביניהם שלא התייצב ייקרא בשנית למלא את חובתו. צווים אלו יצאו כחלק מהפעימה הראשונה לשלישון הנוכחי. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם לחוק".

כמו בנסיון הכושל הקודם של צה"ל להביא מלש"בים חרדים לתל השומר, גם הפעם בטבריה אכ"א כשל. הגעת החרדים ללשכת הגיוס הביאה מאות מפגינים לכבישי הצפון.

מוקדם יותר היום חסמו יותר מ-100 חרדים את כביש הגישה למחנה מחו"ה אלון, ששערו תוגבר בחיילים שנאלצו לפנות בכוח את ניסיונות החסימה שלו במחאה על גיוס חרדים צעירים. 12 נעצרו במהלך המחאה, שכללה עימותים עם שוטרים.

כבר בראשית השבוע הודיעו מהפלג הירושלמי והעדה החרדית, כי יגיעו להפגין ולהפריע לאלו שכן יגיעו להתייצב בלשכת הגיוס, כפי שעשו בשבוע שעבר. אולם הם נעצרו כשניסו לחסום כאמור את הכניסה למחו"ה אלון. 

כזכור דיווחנו בשבוע שעבר, כי רק 48 מלש"בים בלבד, מתוך 900 שזומנו, הגיעו לצו ראשון בלשכת הגיוס בתל השומר. במהלך היומיים האלו הפגינו מאות חרדים מחוץ ללשכת הגיוס, ואף פרצו לבסיס.

 

גיוס חרדים טבריה תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}