י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ההזדמנות אחרונה"

נתניהו הרחיב את המנדט למשלחת, אך עדיין דבק בשני תנאים

לראשונה מאז פירוק קבינט המלחמה, דרעי השתתף בדיון שבו הוחלט לאשר את יציאת המשלחת. מקורות: השתתפותו מרמזת לחשיבות הדיון, זו הזדמנות אחרונה להשבת החטופים • אלה התנאים שהציבו גורמי ביטחון בפני המתווכות לנסיגה מציר פילדלפי

נתניהו הרחיב את המנדט למשלחת, אך עדיין דבק בשני תנאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו צילום: דוברות ראש הממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נתן מנדט מורחב למשלחת הישראלית למשא ומתן בקטר - כך דווח הערב (רביעי) בחדשות הערב ב'כאן 11'. זאת, בתום דיון שארך כשש שעות. 

גורם מדיני אמר כי נתניהו אכן הרחיב את המנדט, אך גבולותיו עדיין עומדים בקווים שקבעה ישראלית: הקמת מנגנון בידוק לעזתים שחוזרים לצפון הרצועה, והישארות כוחות בציר פילדלפי. 

גורמים ישראלים אמרו הערב (רביעי) כי ראש הממשלה נתן מנדט "מספק וסביר" שיאפשר התקדמות. 

בתוך כך, יו"ר ש"ס אריה דרעי השתתף היום בדיון בנושא השבויים והנעדרים שבו הוחלט על אישור יציאת המשלחת, ואף תמך במתן המנדט המורחב לצוות. 

דרעי לא השתתף בדיונים בנושא מאז פירוק קבינט המלחמה. מקורות המעורבים במגעים אמרו כי השתתפותו של דרעי מסמלת את חשיבות הדיון, וכינו את הפסגה מחר כ"הזדמנות אחרונה" להחזרת החטופים. 

מקורות ישראלים ודיפלומטיים אומרים שלא צפויה פריצת דרך מיידית אחרי הפסגה, מכיוון שיש נושאים רבים במחלוקת. עם זאת, בישראל מביעים אופטימיות שכן תהיה התקדמות מחר.

עוד פורסם הערב במהדורה כי גורמי ביטחון ישראלים נפגשו בימים האחרונים עם נציגים ממצרים, קטר וארצות הברית לדיונים בנושא מעבר רפיח, פתיחתו, ובעיקר ציר פילדלפי וסידורי הביטחון הנדרשים בו לעתיד. זאת, אחרי שהמקום הפך בשנים האחרונות למוקד הברחות מסיני לעזה.

בשיחות, בהשתתפות נציגי המוסד, שב"כ וצה"ל, לא עסקו בעסקה לשחרור חטופים, אך בין השורות הועלו גם דרישות ביטחוניות ליום שבו צה"ל יצטרך לשנות את פריסתו במרחב, וייתכן שהדבר יקרה במסגרת עסקה אפשרית. 

בישראל דרשו כי בכל מקרה של נסיגה מהציר יוצבו אמצעים טכנולוגיים על הגבול, וכן העלאה של כלי טיס לאוויר שיצפו על הנעשה על הקרקע, גם אם יהיה עוצר טיסות בשאר חלקי הרצועה. עוד דרשו גורמי הביטחון הצבת אמצעים נוספים שימנעו מחמאס להתקרב לגבול מצרים.

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}