י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בהמלצת השב"כ

הדרג המדיני החליט: לא ייהרס בית המחבל שדקר למוות חייל

בדרג המדיני התקבלה החלטה שלא להרוס את ביתו של המחבל ג'וואד רביע מנחף שדקר למוות את החייל אלכסנדר (סשה) יקימינסקי. ההחלטה התקבלה בהמלצת שב"כ

הדרג המדיני החליט: לא ייהרס בית המחבל שדקר למוות חייל
סמל אלכסנדר יקימינסקי הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

בדרג המדיני התקבלה החלטה שלא להרוס את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בכרמיאל לפני כחודש בו נרצח סמל אלכסנדר (סשה) יקימינסקי הי"ד מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71 בחטיבה 188 - כך דווח ב"ווינט". 

ההחלטה התקבלה בהתאם לחוות דעת של השב"כ שהיה סבור כי יש להימנע מהריסת הבית, ובניגוד להמלצת המשטרה. בשב"כ רצו להימנע מאלימות של ערביי הגליל ומפיגועי השראה נוספים. 

במחוז הצפוני של המשטרה גיבשו, כאמור, המלצה הפוכה, שקראה לכל הפחות לאטום את הבית. כבר ביום הפיגוע התבטאו קצינים בכירים מהמחוז הצפוני בעניין ההיערכות להריסת הבית.

נזכיר כי לאחר הפיגוע במועצה המקומית נחף גינו בתוקף את בן היישוב המחבל ג'ואד רביע שביצע את הפיגוע. בהודעת ראש המועצה מוחמד זורי הוא יצא בתוקף נגד המחבל: "המעשה הרע שחווינו באזור הנפלא שלנו הוא עצוב, בזוי ונתעב". 

עוד מסר כי "המועצה המקומית נחף וכל תושבי הכפר פה אחד ובלב עצוב, מגנים באופן ברור ובלתי מעורער את המעשה אשר ביצע היום תושב הכפר בקניון בכרמיאל. זה הוא מעשה זר להלך הרוח והתרבות אשר מחונכים על פיה ילדי ותושבי הכפר נחף".

אלכסנדר יקימינסקי פיגוע דקירה כרמיאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}