י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לומד מההיסטוריה

הסיבה בגללה בן סלמאן מתעכב בקידום נורמליזציה עם ישראל

יורש העצר הסעודי הביע בפני חברי קונגרס אמריקנים חשש לחייו בעקבות המגעים עם ארה"ב וישראל. בן סלמאן דן באיומים עליו, והסביר מדוע כל עסקה כזו חייבת לכלול דרך אמיתית למדינה פלסטינית

הסיבה בגללה בן סלמאן מתעכב בקידום נורמליזציה עם ישראל
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

שליט סעודיה בפועל, יורש העצר מוחמד בן סלמאן, אמר למחוקקים בארה"ב שהוא נמצא בסכנה להירצח בהתנקשות.

על פי הדיווח ב'פוליטיקו', בן סלמאן אמר לחברי קונגרס כי הוא מסכן את חייו בכך שהוא מנהל שיח עם ארה"ב וישראל לגבי נורמליזציה של סעודיה עם ישראל. לפחות בהזדמנות אחת הוא הזכיר את אנואר סאדאת, השליט המצרי שנהרג בהתנקשות לאחר שחתם הסכם שלום עם ישראל, ושאל מה עשתה ארה"ב כדי להגן על סאדאת.

ב-6 באוקטובר 1981, בעת שצפה במצעד צבעי, נרצח סאדאת על ידי מחבלים שהשתתפו במצעד כשהם לובשים מדי צבא. כשהגיעו לבימת הכבוד, קפצו מן המשאית הצבאית שבה נסעו וירו לעבר בימת הכבוד. סאדאת נהרג, וסגנו חוסני מובארכ, שישב גם הוא על בימת המצעד, הספיק להימלט, ניצל ויירש את מקומו של סאדאת בהנהגת מצרים.

בן סלמאן דן באיומים עליו, והסביר מדוע כל עסקה כזו חייבת לכלול דרך אמיתית למדינה פלסטינית - במיוחד כעת, כשהמלחמה בעזה הגבירה את הזעם הערבי כלפי ישראל.

מקור מסר ל'פוליטיקו' כי בן סלמאן ניסח את זה כך: "לסעודים מאוד אכפת ממסלול למדינה פלסטינית, ובמזרח התיכון זה מאוד חשוב. הכהונה שלי כשומר המקומות הקדושים לאסלאם, לא תהיה בטוחה אם לא אתייחס לנושא הדחוף ביותר באזור".

בכיר סעודי אמר שבן סלמאן מאמין שבלי לפתור את הסוגיה הפלסטינית, ארצו לא תרוויח בסופו של דבר מהיתרונות הכלכליים, הטכנולוגיים והצבאיים של הסכם עם ישראל. הסיבה לכך היא ש"לא יהיה לנו ביטחון ויציבות אזוריים מבלי להתייחס לנושא הפלסטיני", אמר.

 

מוחמד בן סלמאן בעודיה מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}