י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בסיור חירום

הח"כית במעייני הישועה: "צורך בהרחבת התמיכות"

בהובלת ח"כ לימור סון הר-מלך ויו"ר ועדת הבריאות יונתן משריקי, סיירו נשות השדולה במחלקה להפרעות אכילה במעיני הישועה. המפגש הדגיש את הצורך הדחוף בהרחבת התמיכה והקמת בתים מאזנים לנערות מהמגזר החרדי והדתי. ח"כ לימור סון הר-מלך: "הצורך בהרחבת התמיכה לנערות חרדיות ודתיות הוא קריטי"

הח"כית במעייני הישועה: "צורך בהרחבת התמיכות"
בית החולים מעייני הישועה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביקור מיוחד של השדולה למען האישה החרדית והדתית בכנסת נערך במחלקה להפרעות אכילה בבית החולים מעיני הישועה, ביוזמת יו"ר השדולה, ח"כ לימור סון הר-מלך. אליה הצטרף יו"ר ועדת הבריאות, יונתן משריקי. הסיור התקיים בהמשך לכנס חשוב שקיימה השדולה לפני כחודש בנושא הפרעות אכילה בקרב נשים בחברה החרדית והדתית.

לסיור הצטרפו נשות השדולה, חלקן משפחות לנערות המתמודדות עם הפרעות אכילה, וכן נשות מקצוע, בהן רופאות ונשות חינוך. המפגש איפשר דיון מעמיק והחלפת דעות בין נשות השדולה לבין הצוות הרפואי של המחלקה, תוך התמקדות באתגרים הייחודיים הניצבים בפני נערות מהמגזר החרדי והדתי בהתמודדות עם הפרעות אכילה.

באדיבות המצלםסיור החירוםצילום: באדיבות המצלם

את הסיור ליוו פרופ׳ שטראוס, מנהל מערך בריאות הנפש בבית החולים, ומר שלמה רוטשילד, מנכ"ל בית החולים מעיני הישועה. במהלך הביקור, פגשו המשתתפות את ד"ר דניאל שטיין, מנהל מחלקת הפרעות אכילה, ואת ד"ר צופיה לאופר, סגנית מנהל המחלקה, ששתפו את חברי השדולה בתהליך הטיפול הייחודי במחלקה ואת ההתמודדות עם המקרים המורכבים ביותר.

מנכ"לית שוברות שוויון וחברה בשדולה נעמה זרביב אמרה: "במקומות הרגישים ביותר, במקומות בהם נערות ובוגרות מתמודדות בגבורה, דווקא שם מגלים שחיבור חזק לזהות האישית מתוך כבוד לערכים ולתרבות מייצר תהליך שמאפשר צמיחה ומאפשר לבנות לצאת לחיים שלמים יותר. תודה לכם שניידר על שיעור של אמונה - שיעור על כבוד האדם - שיעור על כבוד החיים."

מנהלות השדולה, מלכהלי בלוי חנוכה וענת גופשטיין, יחד עם ח"כ לימור סון הר-מלך, התרשמו מאוד מהמסירות ומהמקצועיות של צוות בית החולים.

"לאחר הסיור אני חשה כי חשוב לנו להמשיך ולקדם מודעות וטיפול מותאם בחברה החרדית", אמרה מלכהלי בלוי חנוכה. ענת גופשטיין הוסיפה, "ההתמודדות של הנערות כאן היא אמיצה ומעוררת השראה. נמשיך לפעול כדי להעניק להן את התמיכה הנדרשת."

ח"כ לימור סון הר-מלך ציינה, "אנחנו מבינים עכשיו כמה חשוב להמשיך בפעילות כדי  לתת מענים ליותר בנות המתמודדות עם  הפרעות אכילה , תוך התאמה ייחודית לציבור החרדי והדתי. בנוסף, אני פועלת גם להקמת בתים מאזנים שיספקו מענה כוללני ותומך לנערות מתמודדות נפש".

לימור סון הר מלך מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}