י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נזקים גשמיים ורוחניים

שמירה עילאה בבין הזמנים: הסגולה המיוחדת של מרן שר התורה זצ"ל

מה השיב מרן הגר"ח קניבסקי לשואלים אותו כיצד יזכו לשמירה מיוחדת מהנזקים הגשמיים והרוחניים הנפוצים בימי בין הזמנים? • כיצד ניתן לסייע לילדים שלנו שלא יתחברו עם חברים לא טובים ויאבדו את הכיוון חלילה וחס בימים אלו שבהם הם בלי מסגרת? • מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהם יחזרו הביתה גם אחרי טיולים בחיק הטבע, כשהשמש קופחת והשטן מרקד בנחלים ובגאיות המסוכנים?

 טיול בין הזמנים לצד טיל איראני
טיול בין הזמנים לצד טיל איראני צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ימי בין הזמנים כבר כאן, והלחץ של ההורים מטפס. הבחורים מחוץ לישיבות, הבנות כבר נמצאות בחופש ממושך וכבר נמאס להן לשבת בבית, אתרי הטיולים מלאים וגדושים במיטב הנוער החרדי, והלב מפרפר באימה ובחרדה – כמה פעמים שעמנו על בחורי חמד שיצאו ולא חזרו?

למסירת שמות עכשיו לשמירה עילאה בימי בין הזמנים >>>

חלק מהם לא חזרו בכלל, נפלו או טבעו או התייבשו רחמנא ליצלן, ומשם נלקחו לדרכם האחרונה. 

ויש רבים אחרים שכן חזרו הביתה, הגוף שלהם חזר, אבל את הנשמה הם השאירו שם במקום בו פגשו חברה רעה שהשפיעה עליהם ושינתה אותם, לתמיד. 

כי הימים הללו, הם ימים שבהם השקטן מרקד בנחלים ובגאיות. הוא מוצא לעצמו קורבנות בגוף וקורבנות בנפש, מכל העדות, מכל החוגים, מכל הישיבות והסמינרים. 

אז איך אנחנו מטפלים בזה? מה עושים כדי לשמור על הילדים שלנו? לנעול אותם בבית זאת לא אופציה כמובן, ולכן אין מנוס אלא לפנות להגנה רוחנית. 

השאלה הזאת כבר הוצגה בפני רשכבה"ג מרן שר התורה רבינו הגר"ח קניבסקי זצ"ל, שפסק באופן ברור וחד משמעית, ואף כתב את הדברים בכתב ידו הטהורה: "התורמים ר"י שקלים לקופת העיר יזכו לשמירה עילאה בבין הזמנים ברוחניות וגשמיות".

זאת, מתוך קביעה שמי שייתן כל בוקר עשרה שקלים ל'קופת העיר' יזכה בכך לזכות והגנה של מצוות הצדקה, ובבין הזמנים ישנם כידוע 21 ימים, המסתכמים יחד לסכום של 210 שקלים. 

ע"פ דבריו של מרן זצ"ל, נהג מרן הגראי"ל שטיינמן זיע"א, ולהבחל"ח כך נוהג גם מרן הגר"ד לנדו שליט"א, בכל פעם שנוסעים לחו"ל, לתת בתחילת הנסיעה תרומה לקופת העיר לשמירה והגנה.

ב'קופת העיר' מתייחסים לנושא ברצינות רבה, ובימי בין הזמנים, יוצא מידי בוקר שליח מיוחד מטעם הקופה, לתפילה על ציונו הקדוש של רבינו הגר"ח קניבסקי זצ"ל, שם הוא מתפלל ברגש רב על התורמים, ולאחר מכן מזכיר בפרטות שם אחר שם, שיעברו כל התורמים את ימי בין הזמנים לשלום, בלי שום פגע גופני או רוחני חלילה. 

בנוסף, הודיעו שלושת עמודי העולם מרנן הגר"י זילברשטיין, הגר"ש שטינמן והגר"ש גלאי, שליט"א, להתפלל יום יום לשמירה עילאה בבין הזמנים, על התורמים ל'קופת העיר'. 

התורמים יקבלו בנוסף את 'כרטיס השמירה' - עלה משיירי חביטת הערבה של רבינו הגר"ח קניבסקי זצ"ל. שמרו את הכרטיס המיוחד אתכם בדרכים, לסגולה לשמירה והגנה!

למסירת שמות עכשיו לשמירה עילאה בימי בין הזמנים >>>

 

קופת העיר הגר"ח קנייבסקי בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}