י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מייחלים להשבת חטופים

שגרירי ארה"ב, בריטניה וגרמניה בהצהרה: "עיני מיליונים תלויות בשיחות מחר"

שגרירי גרמניה, בריטניה וארה"ב בישראל כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת פסגת המו"מ שתיערך מחר בדוחא, בירת קטאר. "עיני מיליונים תלויות בשיחות מחר, מחבלי חמאס היו צריכים להחזיר את החטופים מזמן" אמר שגריר גרמניה

שגרירי ארה"ב, בריטניה וגרמניה בהצהרה: "עיני מיליונים תלויות בשיחות מחר"
השגרירים במסיבת עיתונאים צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

שגרירי ארה"ב, בריטניה וגרמניה בישראל קיימו מסיבת עיתונאים בתל אביה בנוגע לשיחות בין ישראל וחמאס על הסכם הפסקת אש אפשרי.

שגריר ארה"ב ג'ק לו, שגריר גרמניה שטפן זייברט ושגריר בריטניה סיימון וולטרס מסרו הצהרה במסיבת עיתונאים מיוחדת במטה פורום חטופים ומשפחות נעדרות.

לו אמר כי שלושת השגרירים פועלים במטרה משותפת לשחרור החטופים בעלי אזרחות של מדינותיהם, כמו גם אלה שהם אזרחים של מדינות אחרות. הם הוסיפו כי זה בעדיפות גבוהה של ממשל ביידן להגיע להפסקת אש כדי להביא לשחרורם.

David Azagury/U.S. Embassy Jerusalemהשגרירים במסיבת עיתונאיםצילום: David Azagury/U.S. Embassy Jerusalem

"אנחנו צריכים גם להגיע לפתרון דיפלומטי בצפון. הפגישה מחר חשובה מאוד, היא צריכה להביא פתרון. אנחנו לא יודעים כמה הזדמנויות נוספות יהיו לנו לאחד מחדש חטופים עם משפחותיהם ולהביא ליציבות באזור" אמר לו, והדגיש כי אין זמן להפסיד וכי ארה"ב קוראת "לכל הצדדים. להגיע לעסקה עכשיו".

זייברט אמר שהשבוע הזה "מכריע" לגורלם של החטופים. "עיני מיליונים תלויים בשיחות מחר, שאולי יביאו את האפשרות למצוא פתרון מדיני ללחימה בצפון ויאפשרו לעשרות אלפי עקורים ישראלים לחזור הביתה", הוא אמר והוסיף כי "מחבלי חמאס היו צריכים להחזיר את החטופים מזמן".

שגרירות גרמניה בישראלמסיבת העיתונאיםצילום: שגרירות גרמניה בישראל

זייברט דיבר על התקווה והסבל הבלתי נתפס של משפחות החטופים, וקרא לכל הצדדים, כולל איראן, להימנע מפעולות שיסכנו את השיחות. הוא התייחס לביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אתמול בהר הבית, וכינה זאת "פרובוקציה". השגריר הגרמני הודה לכל המתווכים.

שגריר גרמניה מדבר בעברית על החטופים צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

בהמשך אמר השגריר זייברט בעברית מושלמת: "אין כרגע חובה יותר דחופה מאשר להביא לשחרור כל החטופות והחטופים בהקדם האפשרי, הסבל שלהם הוא מעבר לכל דמיון, יש לנו עדויות איומות מאלה שחזרו ואנחנו יודעים שחלק מהם כבר לא יחזרו בחיים, כל יום נוסף בשבי במנהרות החמאס עלול להיות יותר מדיי לגוף ולנפש".

עוד אמר על סבל החטופים: "אנחנו יודעים על הסבל כי ליווינו את המשפחות שלהם בעשרת החודשים האחרונים, אנחנו יודעים שגם המשפחות סובלות מעבר לכל דמיון, הייתי בהלוויות ובשבעה, ראיתי קהילות שלמות כואבות ובוכות, ועם זאת המשפחות האלה מפגינות כוח בלתי יאומן לא מפסיקות אפילו יום אחד להילחם למען האהובים שלהם, והאחריות שלנו היא להילחם יחד איתם".

השגריר המשיך העברית: "מחבלי החמאס הו יכולים והיו צריכים לשחרר את החטופים מזמן ובכך היו חוסכים מאנשים בעזה את זוועות המלחמה אבל הם לא עשו זאת, ביטחון האנשים שלהם לעולם לא היה חשוב להם וכשאני אומר החטופים, אני כמובן מדבר עם חיבה מיוחדת על האזרחים הגרמנים ביניהם, פשוט כי אני מכיר את הסיפורים ואת המשפחות שלהם מקרוב. אבל אני כמובן מדבר על כל החטופים, ישראלים ואזרחי מדינות אחרות, ארגנטינה, ברזיל, בולגריה, דנמרק, רומניה, פולין, סרביה, אוסטריה, פורטוגל, רוסיה, תאילנד, נפאל, טנזניה, הונגריה, ליטא, צרפת, בריטניה וארצות הברית".

עוד אמר: "אני כמובן מדבר על אלה שבחיים אבל גם על הגופות של אלה שנרצחו, כי בלי החזרת הגופות המשפחות לא יכולות לערוך לוויה לא יכולות להמשיך בחייהם".

השגריר הבריטי וולטרס הוסיף, כי ארצו מברכת על המאמצים להשיג עסקה, ואמר: "לא יכול להיות עיכוב נוסף. 15 באוגוסט זה הזמן להשיג עסקה. אנו קוראים לאיראן להימנע מפגיעה במאמץ והם ישלמו מחיר אם יפגעו בתהליך".

איראן גרמניה בריטניה חמאס ארצות הברית שטפן זייברט חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}