ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מפגינים הוטחו בקרקע

תיעוד: שוטרים מפנים באלימות קשה את המוחים נגד הגיוס בצפון

אלימות משטרתית קשה בעת פינוי מפגיני "הפלג הירושלמי" בהפגנה נגד הגיוס בטבריה. צלם טוען כי תיעד שוטרים מתיזים גז על פניהם של מפגינים, והשוטרים בתגובה לקחו לו את המצלמה והשליכו אותה לוואדי הסמוך | צפו בתיעודים

תיעוד: שוטרים מפנים באלימות קשה את המוחים נגד הגיוס בצפון
הפגנת הפלג הירושלמי נגד הגיוס בצפון צילום: באדיבות המצלם

תיעודים שהופצו מהפגנת הפלג הירושלמי מול לשכת הגיוס בטבריה, חושפים אלימות קשה של המשטרה ופינוי אלים וברוטלי של המפגינים. האלימות כללה בין היתר הטחה של מפגינים במדרכה ובכביש. 

בנוסף, צלם טוען כי תיעד במצלמתו התזת גז לתוך פניהם של מפגינים, והשוטרים בתגובה לקחו לו את המצלמה והשליכו אותה לוואדי הסמוך.

פינוי אלים של מפגינים במחאת הפלג בצפון צילום: באדיבות המצלם

המשטרה מפנה באלימות מפגינים במחאת הפלג צילום: באדיבות המצלם

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פועלת החל משעות הבוקר במספר מוקדים במחוז הצפוני לאור הפגנה בלתי חוקית במהלכה הגיעו מאות מפגינים, חסמו צירי תנועה והציתו אש בסמוך לגדרות בסיס צהל בצפון.

"המפגינים התעמתו עם השוטרים, חסמו את הכבישים תוך שימוש באלימות, השלכת חפצים וקריאות נאצה לעבר השוטרים והחיילים ששהו בבסיס מתוקף תפקידם. לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית וחרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו לכוחות המשטרה והמשיכו בהפרות סדר אלימות.

עוד נמסר, כי עד כה נעצרו 12 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי וגם כעת ממשיכות הפרות הסדר במקום בעוד המשטרה פועלת להרחקת המפגינים מהבסיס.

 
מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר מוקדם יותר כי "עקב ניסיונות המשטרה למנוע מאלפי מפגינים שזורמים ללשכת הגיוס-טבריה, להגיע ולהשתתף בהפגנה, תוך שימוש בכוח בניגוד לחוק ועצירת אוטובוסים בכבישים המובילים לטבריה. לאחר התייעצות עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש שליט"א".
גיוס חרדים הפלג הירושלמי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}